Bestemming bereikt! - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu Bestemming bereikt! - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu

Bestemming bereikt!

Door: marloesfroling

Blijf op de hoogte en volg Marloes

10 Februari 2012 | Costa Rica, San Gerardo

Hoihoi, nou ik ben eindelijk na 3 dagen reizen op mijn bestemming aangekomen. Sinds vanochtend is er weer veel gebeurd. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo vroeg wakker ben geweest, en ik voelde me helemaal toppie. Om half 8 ben ik zomaar naar buiten gestapt uit het hostel opzoek naar een taxi. En er stond er eentje voor de deur. Gelukkig reed deze wat beter dan die van gisteren zodat ik zelfs mijn mond open kon doen voor een babbeltje. Maar wat is dat moeilijk zeg in costa rica. Ze spreken er nauwelijks engels. Dus het was al gauw een mengelmoes spaans engels. Het gesprek liep wel goed tot ik vermoedde dat hij uiteindelijk naar mijn telefoonnummer vroeg in amsterdam. Toen heb ik het gesprek maar even afgekapt.

Bij het busstation aangekomen kon ik deze charmante 25 jarige costaricaan gelukkig ontvluchten en kocht ik snel een ticket voor de bus. Die vertrok half 9 richting San Isidro. We zijn nog een keer zonder reden onderweg van bus gewisseld maar ik volgde gewoon de rest dus dat kwam wel goed. Onderweg stopte we nog bij een soort weg winkeltje voor een pauze, waar ik heel trots mijn allereerste aankopen deed. Het waren een flesje fanta en een rol mentos geworden!

De tocht was erg mooi. De natuur is hier werkelijk prachtig en ik heb kramp in mijn nek gekregen van het naar buiten staren. Helaas ging op dat moment mijn camera raar doen. Het had een lens fout waardoor ik niet meer kon fotograferen.
In San Isidro aangekomen ging ik opzoek naar de bus naar San Gerardo. Did leek een makkelijke opgave.. Maar niet dus. Ik ben zo ongeveer 5 keer de verkeerde kant opgestuurd als ze me al konden verstaan in het engels. Uiteindelijk na heel San Isidro te hebben gezien in anderhalf uur was ik het zat en heb ik een taxi aangehouden. Deze heeft mij helemaal naar San Gerardo gebracht.

Daar aangekomen ging ik maar wachten want ze gingen er vanuit dat ik met de bus van 2 uur zou komen en dan half 4 daar was. Ik was er dus al om 2 uur.
Maar toen kwam er een dame naar me toe die weer van bewoonster had gehoord dat ik naar Cloudbridge ging. Wat bleek, ze was nederlands hoezee! Dus we hebben wat zitten babbelen en ze heeft me het een en ander uitgelegt.

Niet veel later kwam er een auto aan met een jongeman er in Drew genaamt, denk ik. En hij zou mij komen oppikken.
Dus nu zit ik hier bij het Cloudbridge project aan de keukentafel met wifi na een rondleiding te hebben gehad. Het is hier erg mooi, niet heel erg warm gelukkig maar wel vochtig. Over een uurtje word het alweer donker en ik ben kapot van de reis. Dus ik ga zo wat eten en lekker vroeg naar bed. Dan voel ik me vast water beter in de ochtend. Ik vind het jammer dat mijn reis is afgelopen want dat beviel me wel en nu moet ik hier settelen om de komende tijd door tekomen!

Oja mijn camera doet het trouwens weer, dat was wel fijn.
En ik ben een nederlandse man tegengekomen die een nichtje heeft die ook tropische bosbouw studeert. En raad eens, die zit bij mij op school en ik weet wie ze is. Dus wat is de wereld toch klein!
Ik ben vast nog meer vergeten te vertellen wat ik nog wilde maar dat komt een andere keer wel.
Veel liefs uit Costa Rica!!

  • 10 Februari 2012 - 02:15

    Papa En Mamam:

    Even wakker om 3 uur,zou je er al zijn,even kijken. Ja,een bericht.Je hebt weer van alles meegemaakt en bent nu in Cloudbridge. Fijn! We hopen dat je snel went,lieve schat! Tot op skype?! Nu eerst weer verder slapen hier,xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 10 Februari 2012 - 06:26

    Linda:

    Gelukkig dat je er veilig bent aangekomen :) Geniet er van zou ik zeggen.

    xxx

  • 10 Februari 2012 - 06:42

    Wilma Hebbink:

    Yes yes je bent er. Gelukkig. Inderdaad een hele lange reis. maar je hebt nu dus al wel heel wat mee gemaakt. Leuk hoor(hoewel niet altijd leuk lees ik) Nu echt gaan genieten van waar je voor gaat. Maar eerst even bijslapen misschien?
    Groetjes.

  • 10 Februari 2012 - 07:19

    Geert En Patricia:

    Hey Marloes,

    Erg fijn dat je bent aangekomen in Cloudbridge. Klinkt goed die reis. Geniet maar lekker van de omgeving en slaap lekker bij en wen maar snel aan de tijd daar.

    Groetjes Geert en Patricia

  • 10 Februari 2012 - 08:51

    Bernadeth:

    Wow Loes wat gaaf klinkt dit allemaal :) ben zo benieuwd naar de foto's! en gelukkig doet die het weer voor een hele reeks te schieten hihi! super leuk zeg! heel veel plzier! en succes daar!

    Je verhalen zijn echt leuk om te lezen!

    Dikke kus XXX liefss bernadeth en (rens)!

  • 10 Februari 2012 - 09:07

    Steven:

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt!

  • 10 Februari 2012 - 18:10

    Julia:

    Ha Marloes,

    Wat gaaf om te lezen zeg!
    En die foto's, moooooi!
    Hihi, is wel wat anders dan ons kikkerlandje.
    Nou, geniet er maar heel erg van!

    Liefs

  • 10 Februari 2012 - 19:57

    Gertjan En Els:

    Mooi dat je bent aangekomen. Wat een avontuur! Weet je wat we zo bijzonder vinden? Je begint je reis, je denkt dat je het verloop ongeveer kent en voor je het weet gaat alles anders, maar uiteindelijk kom je toch aan. Waarschijnlijk heb je daar onderweg best wel een paar keer aan getwijfeld. Ga er maar vanuit dat de rest van je verblijf ook goed gaat. Reken maar dat ze thuis ook blij zijn dat ze nu weten dat je er veilig bent. Succes! Je zult verbaasd zijn hoe alles er na een goede nachtrust uitziet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San Gerardo

Marloes

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 44344

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 07 Augustus 2013

Final thesis research in Madagaskar!

07 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

My internship in Costa Rica

Landen bezocht: