Mijn eerste dag! - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag! - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag!

Door: marloesfroling

Blijf op de hoogte en volg Marloes

11 Februari 2012 | Costa Rica, San Gerardo

Lieve mensen,
Ik wil nu graag mijn eerste dag hier op het cloudbridge reservaat met jullie delen. Ik zal het dit keer proberen zonder taalfouten te doen.
Ik dacht vandaag lekker te kunnen uitslapen omdat we om 8 uur zouden gaan wandelen. Dus ik had mijn wekker op 7 uur gezet. Maar dit pakte anders uit. Ik werd om precies te zijn om 05.27 wakker. En ik voelde me geweldig. Ik gaf niet de schuld aan het langzamerhand lichter worden of de geluiden van waterval en vele vogels. Ik dankte ze juist hiervoor.

Zo kwam het dat ik snel aangekleed was en mijn daypack op een wandeltoch begon in te pakken. Toen ik klaar was was het net 6 uur..
Dus ik ben een beetje verder gaan opruimen, rondhangen en voorbereiden omdat ik om half 8 locale tijd met papa zou gaan skypen!

Om te tijd te doden heb ik maar een lekker roereitje als ontbijt gemaakt. Afein, het was half 8 en na 10 minuten prutsen met skype was papa in beeld! Dat luchtte erg op, ik had even live verbinding met het thuisfront!

Toen stond ik om 8 uur klaar buiten voor de wandeling. Het was al warmer aan het worden en ik fotografeerde er oplos. Mijn gids Alan was op tijd.. Dit had ik niet verwacht van mensen die hier al een tijdje zitten, maar je hoort mij niet klagen. Hij ging opzoek naar de andere twee onderzoekers hier die mee zouden gaan wandelen.
Wat bleek.. ze hadden zich verslapen!
Ik kan me echt niet voorstellen dat dat lukt hier! Met dit natuurschoon om je heen en het licht! Maar goed zij waren er dus wel toe in staat.

Dus begonnen Alan en ik de toch. Het was fantastisch! Ik heb de foto's op facebook gezet zoals vele al hebben gezien, want via dit blog wil het niet echt lukken.
Ik kon wel merken dat ik echt totaal geen conditie heb maar Alan zei dat dit wel zou wennen. Het was zeer interesant, leeraam en mooi. En aan het einde ervan was ik dan ook helemaal bezweet en gebroken.

Ik heb verder deze dag gewijdt aan het op onderzoek gaan rond de huizen, fotograferen en het uitzoeken van literatuur!
Het begrip mañana (letterlijk; morgen, maar word vooral uitstellen van dingen en relaxed doen mee bedoeld) zit er bij mij nog niet helemaal in. Ik wilde eigenlijk gelijk al aan de slag met dingen voor mijn onderzoek opzoeken, maar wat moet ik dan de rest van mij tijd hier doen? :p

Smiddags had ik skype contact met mama! en papa, die net gingen avond eten en nog later op de dag kwam dan eindelijk mijn lieve zusje in beeld! Dat was heel gezellig bijkletsen!

Morgen ga ik een nog grotere wandeling maken in de buurt. Nu ga ik lekker koken, eten en optijd naar bed, want ik heb natuurlijk weer een klein dipje te pakken nu het donker is en iedereen thuisthuis al lang slaapt. Maar door te blijven schrijven en typen word dit snel verholpen. En met een fijne nachtrust natuurlijk. Ik denk dat ik wel weer voor de wekker wakker zal zijn!
Oja nog wat laatste dingetjes, ik ben natuurlijk gelijk verbrand toen ik 5 minuutjes in de zon zat te lezen, maar ik heb wel een lief klein muisje, vele vlinders en een kolibrie gezien!
Veel liefs van dit jungle meisje!

  • 11 Februari 2012 - 07:58

    Mama En Renée:

    weer een leuk verhaal ! :) het was ook heel fijn om met jou te skypen! fijne wandeling straks en geniet van de mooie natuur om je heen! :)
    heel veel liefs, mama en Renée

  • 11 Februari 2012 - 08:09

    Marleen:

    Wauw! Zo te horen gaat het allemaal heel goed. Ik heb je foto's ook bekeken, wat een mooie natuur. Ik vind het heel erg leuk om bijna elke dag wat van je te lezen. Veel wandel plezier vandaag! Knuffel!

  • 11 Februari 2012 - 08:54

    Nel Riemers:

    Vanmorgen eindelijk al je verslagen gelezen. Heerlijk, tot nu toe klinkt alles geweldig1 Ik merk dat je veel contact met het thuisfront hebt, leuk hoor.
    Je verhalen zijn leuk, je maakt heel wat mee. Het is leuk om te lezen hoe het er aan de andere kant van de wereld aan toe gaat. Geniet van alles!
    Groetjes, Nel

  • 11 Februari 2012 - 15:55

    Bernadeth:

    Wouw een kolibrie, die zou ik ook nog wel eens willen zien :)

    hopelijk skypen wij ook eens :)

    liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San Gerardo

Marloes

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 44336

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 07 Augustus 2013

Final thesis research in Madagaskar!

07 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

My internship in Costa Rica

Landen bezocht: