"Veilig" in San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu "Veilig" in San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu

"Veilig" in San José

Door: marloesfroling

Blijf op de hoogte en volg Marloes

09 Februari 2012 | Costa Rica, San José

Hoihoi,
Ik weet dat het laat is voor jullie maar ik wilde jullie toch even op de hoogte blijven houden. Het is hier nu 11 uur s avonds. Ik ben inmiddels veilig in San José aan gekomen. Het reizen vandaag ging echt goed, ik heb veel mensen leren kennen en het is leuk om te ontdekken waarvoor ze allemaal naar costa rica gaan. De vliegreis van 11 uur was wel erg lang. En ik heb natuurlijk met mijn stomme kop niet rondgelopen in de tussentijd dus toen ik het vliegtuig uitging liep ik alsof ik dronken was..

Oja en het blijkt dat als je vegetariër bent zoals ik dat je dat van te voren moet aangeven. Helaas wist ik dit niet, dus mijn lunch bestond uit 2 kleine broodjes met wat boter. De snack ging ook aan mij voorbij omdat dit brood met salami was! Maar bij de tweede snack had ik zo'n trek dat ik gewoon de ham eraf heb gepeuterd dus ik had een heerlijk broodje kaas. Wel met ham smaak maar je kunt niet alles hebben he:)

Bij paspoort controle moest ik wel helemaal uitleggen wie ik was en wat ik kwam doen. Dus ik begon een vrolijk praatje maar kwam er snel achter dat het serieus was toen hij me om mijn ticket terug vroeg. Nadat ik eerlijk heb uitgelegt dat ik na 90 dagen even naar panama ga om zo mijn paspoort te verlengen mocht ik eindelijk doorlopen. En hoezee mijn bagage kwam goed aan! Dat helpt heel erg bij een goed reis gevoel.

Toen mijn reisgenoot gedag gezegt en nog met een ander groepje gaan pinnen. Bij de uitgang stonden heel wat mannetjes een taxi aan te bieden. Gelukkig via zo'n officele balie dus de man die mij mee nam leek me geen verkeerde. Het enige nare was dat ze hier echt totaal niet kunnen rijden! Je word link en rechts ingehaald en echt doorrijden kunnen ze ook niet, het gaat als het ware met schokken en dan een uur lang! Toen we na een lange en vervelende rit eindelijk bij het hostel waren had ik moeite mijn eten binnen te houden. Gelukkig dat ik niet zo heel veel op had ;)

Het hostel ziet er goed uit, we slapen in een grote kamer met zo'n 10 mensen. Ik viel uiteraard gelijk op mijn bed in slaap maar werd gelukkig na 3 uurtjes wakker zodat ik dit nog even kan updaten. Iedereen raakt hier met elkaar aan de praat en dat maakt het allemaal erg fijn. Er loopt alleen 1 kerel rond die zn snuit echt niet kan houden. Je word er helemaal gek van.

Maargoed genoeg voor vandaag, morgen vroeg op om de bus naar San Isidro te pakken en vanuit daar naar San Gerardo te reizen! Zodra ik weer internet heb zal ik even updaten!
Veel liefs uit Costa Rica!

  • 09 Februari 2012 - 05:56

    Papa En Mama:

    Hé Marloes,na het lezen van e mail ook op je weblog gekeken. Een heel verhaal zeg! Voor ons het belangrijkste dat je veilig bent aangekomen en een goede slaapplek hebt! Tot mails lieverd,xxxxxx

  • 09 Februari 2012 - 05:59

    Papa En Mama:

    onze eerste reactie kwam niet in beeld dus hier een tweede:Fijn na je e mail ook dit verhaal te lezen. Je bent goed aangekomen en we zijn benieuwd naar alle volgende verhalen. Liefs,xxxxxxxx

  • 09 Februari 2012 - 08:26

    Geert En Patricia:

    Klinkt goed Marloes. Ik denk dat iedereen wel jaloers is op het warme weer wat je daar hebt. Ben erg benieuwd naar allemaal foto's.
    Heel veel plezier en succes daar en geniet ervan.
    Groetjes Geert en Patricia

  • 09 Februari 2012 - 08:31

    Bernadeth:

    Dat is heel fijn dat je goed bent aangekomen! en gelukkig veel contact met mensen om je heen altijd fijn als je zn grote reis maakt! super leuk!

    Liefs xxx take care!

  • 09 Februari 2012 - 08:48

    Sanja Michel En Kids:

    Lieve Marloes,

    Wat leuk om je zo te volgen. En wat maak je al veel mee in zo'n korte tijd.
    Geniet ervan! We denken aan je.

    Heel veel liefs,
    Sanja en Michel
    Daan Florien en Thijn

  • 09 Februari 2012 - 09:10

    Els Er Gertjan:

    jemig man, in twee dagen maak jij al meer mee dan wij in een maand! Zo te lezen ben je goed bezig. Hou vol, voor je het weet zit je in de alledaagse sleur van bomen redden. Geniet er maar van.

  • 09 Februari 2012 - 09:11

    Leonie:

    Hee loes!
    Fijn dat je nu goed bent aangekomen en nu kan je avontuur daar eindelijk beginnen! heeel veel plezier nog, en ik lees graag meer verhalen :)

    Liefs

  • 09 Februari 2012 - 11:43

    Monique:

    Hee marloesje!!

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. Wat een reis al zeg hihi!! veel plezier en tot het volgende verslag!!

    Liefs Monique

  • 09 Februari 2012 - 12:52

    Marloes:

    Hihi ik word zo blij van al die reacties! Maar ik moet zeggen dat ik het nog niet zo heel warm heb hoor:p vanacht met 2 dekens geslapen. Maar denk dat het vanaf nu wel steeds warmer word. Nou ik ga een taxi bellen om de bus te halen! Spreek jullie snel! Liefs, Marloes

  • 09 Februari 2012 - 13:27

    Qiwi:

    Hey lieve schat,
    voordat ik een update doe op mijn eigen pagina eerst even die van jou gelezen. Klinkt al als een echte wereldreiziger. Gek genoeg moest ik vandaag tijdens het eten in het vliegtuig nog aan je denken, in verband vegetarisch eten. Is het bij jou ook zo warm? Ik zweet me de pleuris:p
    Liefs, Je vriendje

  • 09 Februari 2012 - 14:05

    Renée En Els (en G):

    Wat een leuk verhaal en nog spannend ook! Nu hopen dat je van de busreis niet misselijk wordt.....
    Lieve groetjes..:)

  • 09 Februari 2012 - 21:11

    Wilma Hebbink:

    Hoi Marloes,
    Leuk je verhaal te lezen.
    Wat super dat het toch weer allemaal goed is gekomen. Veilig op de plek aangekomen. De reis duurt zo wel lang. Maar inderdaad zo leer je wel heel veel mensen kennen. veel mensen die allemaal net als jij alleen op reis zijn. Succes verder en ....geniet ervan.

    Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Marloes

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 44344

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 07 Augustus 2013

Final thesis research in Madagaskar!

07 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

My internship in Costa Rica

Landen bezocht: