Een schatkist vol herinneringen.. - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu Een schatkist vol herinneringen.. - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu

Een schatkist vol herinneringen..

Blijf op de hoogte en volg Marloes

31 Juli 2012 | Costa Rica, San José

Nou dat was het dan! Na 5 maanden en 3 weken ga ik Costa Rica verlaten. Een gek idee hoor. Ik ben er nu zo gewend aan geraakt om hier te wonen. Ik wilde de laatste weken zo graag naar huis en het leek zo lang te duren en toen oppeens was het nog maar een weekje. Ik had het zo druk dat het eigenlijk heel snel ging en voor ik het wist was het donderdag..

Toen heb ik Cloudbridge verlaten. Dat was heel raar en moeilijk. Ik heb de hele morgen een beetje doelloos rondgelopen en nog wat laatste foto's gemaakt. Om 9 uur kwam Tom naar beneden om mij een lift te te geven naar San Isidro! Tijdens de reis heb ik over de afgelopen maanden nagedacht en wat ik allemaal heb meegemaakt. Ik wilde dat ik een paar extra ogen had om alles nog een goed in me op te nemen, maar het bleek dat dat helemaal niet nodig was. Bij letterlijk bij alles wat ik zag kon ik een herinnering oproepen en dat maakte de reis wel bijzonder maar ook moeilijker.

De busreis naar Quepos verliep goed, ik merkte wel hoe ontzettend veel warmer het werd richting de kust. En toen zag ik eindelijk Holly weer! Dat was erg gezellig. Het voelde helemaal niet alsof er 5 weken waren verstreken sinds ze Cloudbridge had verlaten maar alsof we elkaar de dag ervoor nog hadden gezien. In Quepos namen we de bus naar Manuel Antonio waar zij woont. Daar mocht ik bij iemand in huis wonen van het project, Christina. Ze heeft een leuk huisje en ik kreeg gelijk de reserve sleutels. Die avond zijn we met meer mensen van hun project uit eten geweest. Vrijdag moest Holly nieuwe vrijwilligers van het vliegveld in San Jose ophalen dus ik ging gezellig mee. Een extra tripje naar San Jose. Savonds ben ik uiteindelijk niet meer mee uitgeweest. Ik was gewoon te moe vanwege alle inspanningen en veranderingen van de afgelopen week. Zaterdagochtend gingen we weer richting Quepos. Het was het hele weekend bewolkt of het regende wat de temperatuur een stuk aangenamer maakte maar nog steeds warmer dan dat ik was gewend.
Zondag zijn we eindelijk naar het strand geweest. Eerst wilde ik nog naar het nationaal park maar het werd zoveel geplan dat ik dat maar heb geschrapt want ik wilde gewoon een heerlijk relaxed weekend hebben. En dat is gelukt. Sochtend zijn we bij de rotsen in Quepos gaan zwemmen. Dat was best gevaarlijk bleek. Ik had geen idee wat de kracht van het water was, dus ik ging er te ver in waardoor ik een paar keer door het water werd meegesleurd en op de rotsen werd gesmeten voordat ik er uit kon klimmen. Dat was best eng en pijnlijk maar alles is goed gekomen. Het echte strand smiddags was een stuk aangenamer. Ook al moest Holly veel werken dit weekend, het was heel gezellig en ik was blij dat ik dit nog heb kunnen doen. Gisteravond heb ik dan weer afscheid van haar moeten nemen en dat was weer moeilijk. Maar wie weet zie ik haar nog eens.

Vanochtend de bus naar San Jose genomen en nu ben ik weer terug in mijn vertrouwde hostel. Gek om te bedenken dat ik ongeveer een half jaar hier voor het eerst was. Totaal uitgeput van de reis en spanning, geen idee van wat me allemaal te wachten stond. En nu zit ik hier vol vertrouwen na te genieten van alle avonturen. Ik ben blij dat ik dit allemaal heb mogen doen.
Ik ben ook blij dat ik zoveel mensen heb leren kennen. Sommige zullen waarschijnlijk alleen facebook vrienden blijven maar misschien zie ik andere nog weer een keer terug. Je weet maar nooit en dat maakt het afscheid nemen wel iets makkelijker.

Ik ben ontzettend blij dat ik morgen naar huis ga. Ik heb enorm veel zien om iedereen weer te zien en weer eens in het "gewone" leven te staan. Met schone(re) straten en steden, mijn eigen cultuur en eindelijk geen nageroep meer van mannen op straat, want dat begon me toch wel de keel uit te hangen!

Nou, ik ga nog een laatste avondje genieten van de sfeer hier en ik zal na mijn reis nog een berichtje plaatsen over hoe dat ging en of ik veilig ben aangekomen. Tot dan! Liefs, Marloes

  • 31 Juli 2012 - 07:58

    Papa:

    Ik zie er naar uit.

  • 31 Juli 2012 - 08:25

    Marleen:

    Een fijne reis Marloes! Tot snel!

  • 31 Juli 2012 - 08:25

    Marleen:

    Een fijne reis Marloes! Tot snel!

  • 31 Juli 2012 - 08:26

    Mama:

    Ik kan niet wachten.....Heel veel liefs,goede reis xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxmama

  • 31 Juli 2012 - 09:42

    Goede Reis:

    Een hele goeie reis Marloes. Ik heb genoten van je verhalen de afgelopen tijd. En nu is dat voorbij. Maar weer thuis komen bij iedereen die je gemist heeft lijkt me heel fijn voor je.
    Nogmaals een goede reis en geniet van het weerzien met je familie en vrienden. Heidi

  • 31 Juli 2012 - 10:25

    Ayla:

    Je hebt veel beleefd! Fijne reis naar huis!!!

  • 31 Juli 2012 - 10:25

    Ayla:

    Je hebt veel beleefd! Fijne reis naar huis!!!

  • 31 Juli 2012 - 11:00

    Nel Riemers:

    Ja, goeie reis en ik zal je levendige verhalen missen. Jammer dat we elkaar net enkele uren mislopen op Schiphol, want ik vertrek om 10 uur voor een week vakantie. Maar ik hoor en zie alles daarna wel weer via je moeder. Fijn dat je zo positief terug kijkt op een stage en ik hoop dat het een onvergetelijke herinnering blijft, met een aantal blijvende vriendschappen. Afstand zegt niet alles.
    Ga nu genieten in Holland en Luxemburg!

  • 31 Juli 2012 - 12:49

    Annemiek:

    Ha Marloes,
    Kom maar sssnnneeelll, want er zijn mensen die je geen minuut langer meer kunnen missen!
    Geniet van "het-elkaar-weer-zien-moment" en wij???? Wij horen alles later wel een keertje. Goeie reis!
    Liefs van Hans en Annemiek

  • 31 Juli 2012 - 13:05

    Wilma:

    Goede reis gewenst!!

  • 31 Juli 2012 - 13:57

    Linda:

    Hoihoi,

    Dan zie ik je snel weer :)

    Linda

  • 31 Juli 2012 - 18:43

    Je Zusje:

    Hee lieve grote zus
    Wat een mooi verhaal! Ik kreeg een beetje tranen in mijn ogen bij het laaste stuk ik ben zo blij voor je dat je hebt gedaan deze reis en dat je tijd voor jezelf hebt genomen en veel avonturen hebt beleeft! Maar ik kan me ook goed voorstellen hoe moeilijk het is om daar alles achter te laten. Wij krijgen jou weer lekker thuis, jij komt thuis maar moet ook wat achter laten Pff ik weet niet hoe je het allemaal doet, ik ben super trots op je en ben blij als je morgen weer thuis bent! Doe voorzichtig, geniet van de reis en tot morgen :) lufjoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Marloes

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 44297

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 07 Augustus 2013

Final thesis research in Madagaskar!

07 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

My internship in Costa Rica

Landen bezocht: