Vuurvliegjes! en nog meer.. - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu Vuurvliegjes! en nog meer.. - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu

Vuurvliegjes! en nog meer..

Door: marloesfroling

Blijf op de hoogte en volg Marloes

12 Februari 2012 | Costa Rica, San Gerardo

Hey daar,
Hier even een kleine update van vandaag. Ik denk dat ik vanaf nu niet meer echt dagelijks wat ga schrijven, maar zo af en toe een lang verhaal lijkt me ook leuk. Hier toch nog even een verhaaltje over vandaag.
Stel je voor: ik ben dit op dit moment aan het typen en de duisternis valt. Ik kijk vanuit de veranda/sere naar buiten en wat ik daar zie is onbeschrijfelijk mooi! Ik zie duizende vuurvliegjes als kleine lampjes knipperend signalen naar elkaar toesturen! Ik baal ervan dat ik dit niet kan vast leggen op foto of video..
Maar ik hoop dat deze beschrijving je toch een mooi beeld kan geven.

Vandaag heb ik alleen 2 uur door de jungle gewandeld! Dat was best wel spannend, vooral toen ik op de top van de heuvel in een echt oud stuk bos terecht kwam met echte grote bomen. Hier verdween ook het zonlicht en dat maakte het wel griezelig. Gelukkig werd het snel weer lichter, ik heb van deze wandeling genoten.

De rest van de dag heb ik vooral gelezen en naar de beelden gekeken van de trap cameras die ik ben gaan halen op die route. Deze cameras gebruiken ze om te kijken welke dieren er voornamelijk langskomen. Bij elke beweging maakt de camera een foto of een filmpje. Je zag dus erg veel wandelaars voorbij komen en dat was een grappig gezicht. Helaas niet veel dieren dus deze poging was een beetje mislukt.

Smiddags lekker met thusi geskyped en daarna ben ik een beetje gaan zoeken naar onderwerpen en gaan inlezen op mijn onderzoek. Heb er wel zin in!
Morgen ga ik de zelfde route als gisteren lopen maar dan wat verder, zodat ik de stukken kan zien waar ze aan het herbeplanten zijn. Super gaaf!
Nou als ik weer veel leuks heb verzameld zal ik het laten weten.

En oja ik heb een wilde aardbei gegeten haha!
Wauw de vuurvliegjes lijken me nu wel aan te vallen zeg, ze komen echt vlak langs het glas
Veel liefs van hier!

  • 12 Februari 2012 - 07:56

    Mama:

    Die vuurvliegjes.....lijkt me een heel mooi gezicht!!!Na het skypen en je mail is het ook weer leuk je blogverhaal te lezen,geniet vanmiddag van je wandeling,dikke kuffel.

  • 12 Februari 2012 - 07:56

    Mama:

    doe maar knuffel...

  • 12 Februari 2012 - 11:17

    Nel Riemers:

    Geen foto of video zou kunnen vastleggen wat jij ervaart! Echt zien is onvervangbaar. Wat zal je genieten! En ik probeer gewoon een beeld te vormen van jouw mooie verhalen. En geniet ook! Groetjes, Nel

  • 12 Februari 2012 - 12:30

    Carin:

    Hee Loes, wat een mooie verhalen allemaal. De jungle, de vuurvliegjes.. Het klinkt echt schitterend. Geniet ervan! Xxx

  • 12 Februari 2012 - 13:45

    Quirijn Coolen:

    Hey ijverige schrijfster!
    Ik lees er nu drie achter elkaar, klinkt alsof je je wel vermaakt!
    Dan moet ik maar eens wat vaker online komen om je te kunnen volgen :p
    kusjes!

  • 12 Februari 2012 - 19:29

    Els En Gertjan:

    Ja hee, als je zo doorgaat, heb je straks niks meer te doen. Doe eens rustig. Je hebt zoveel tijd. Als wij jou waren, zouden we eerst eens lekker met iedereen uitgebreid kennis maken en heel veel kletsen, maar ja, jij bent ons niet. Doe zoals je het bevalt. We smullen in ieder geval van je verhalen, dus ga daar mee doorrrrr.

  • 12 Februari 2012 - 22:34

    Peter Scheers:

    Dag Marloes, we volgen hier je reis ook vol belangstelling. Tot zover heb je toch alles voortvarend gedaan. Die vuurvliegjes vind ik wel intrigerend. Van Quirijn onving ik gisteren een foto van een lokale ijsvogel. Eigenlijk was het meer een van vleugels voorziene snavel. Geweldig al die uitbuindige levensvormen in de tropen. Jij gaat ook nog foto's op deze site zetten? Een hele goeie tijd toegewenst.

  • 14 Februari 2012 - 12:49

    Kirsten:

    Ah Marloes!
    Fijn dat je lekker geniet!
    Je beschrijving over de vuurvliegjes wekt een mooi beeld in mijn hoofd :)

    Goed dat je lekker bezig bent en lekker wandelt! Maak maar lekker veel verhalen dan kunnen we je volgen!

    Dikke kus x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San Gerardo

Marloes

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 44276

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 07 Augustus 2013

Final thesis research in Madagaskar!

07 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

My internship in Costa Rica

Landen bezocht: