Wat een nacht(en)! - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu Wat een nacht(en)! - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu

Wat een nacht(en)!

Door: marloesfroling

Blijf op de hoogte en volg Marloes

15 Februari 2012 | Costa Rica, San Gerardo

Hallo daar,
Nou ik heb nu wel weer genoeg verhalen verzameld in de afgelopen dagen om ze even op mn blog te zetten.
Laat ik beginnen bij maandag. Ik was die nacht om 5 uur wakker geworden van een kleine aardbeving! Ik lag te schudden in bed en de kleerhangers hier in de kamer gingen helemaal wild heen en weer en ik voelde het huis gewoon trillen! Ik dacht eerst dat ik droomde, dus schrok beetje wakker met een wie, wat, waar gevoel, En na een minuutje hield het ook weer op. Alleen bleek het geen droom te zijn geweest want er waren er meer die het hadden gevoeld! Dus dat was de eerste aardbeving die ik heb gemaakt! Schijnt dat hij iets van 40 kilometer verderop was ofzo.

Overdag heb ik toen een wandeling langs de plantages bij de rivier gemaakt om inspiratie voor mijn onderzoek op te doen. En uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het natuurlijk onkruid wieden proces toch wel erg interessant vind. In het nederlands klinkt het eigenlijk wel heel duf. Dit onderwerp was me al voorgesteld maar ik dacht eerst, mhwa ik wil zelf wat verzinnen. Maar uiteindelijk kwam ik er achter dat ik het toch erg leuk vind en het is nuttig want ze hebben er hier echt wat aan. Dus smiddags al begonnen met een voorstel schrijven. Die avond was ik wel erg moe dus ben erg vroeg naar bed gegaan.

Toen kwam die nacht, waarin ik vlakbij 2 katachtige heel luid hoorde miauwen. Of het was eigenlijk meer een soort grom miauw.. Dus toen zat ik weer rechtop in mn bed! Haha en ik was weer niet de enige die het hoorde, dus dat was eigenlijk wel spannend en leuk.

Gisterochtend, na eerst eindelijk de manager te hebben ontmoet, ben ik gaan wandelen. Het zou niet zo'n lange wandeling worden want ik wilde een bepaald punt hoger op de berg bekijken. Maar ik liep en liep en vond dat punt niet en toen was ik oppeens al boven op de berg! Om dat ik nogal eigenwijs ben wilde ik niet het hele eind weer terug klauteren, dus toen dacht ik nou dan kan ik de wandeling net zo goed afmaken. Dat was niet zo slim bedacht als je waterflesje al meer dan de helft leeg is.. Het begin was erg mooi maar na een tijdje merkte ik dat ik heel erg moe begon te worden en heel erg dorst had. Dus toen ik uiteindelijk weer thuis was was ik totaal uitgedroogd, helemaal hongerig en slap! Ik heb in totaal 3,5 gewandeld, zo'n 7 kilometer over de bergen afgelegd met maar 1 flesje water in dit warme weer. Maar goed ik heb er van geleerd dit dus nooit meer te onderschatten! En het is allemaal goed gekomen :)

Gisteravond gingen we met zn alle naar een soort feest in het dorpje. Met z'n 5en achter in een jeep gepropt begonnen we de tocht naar beneden. Dit moet ik een beetje beschrijven als een soort achtbaan die niet echt in zn rails blijft. Gelukkig kwamen we heel aan en eerst zijn we met een paar wat boodschappen gaan doen. Daarna naar het café Bambú zoals dat hier heet. Tegen een betaling kreeg je daar een maaltijd, drinken, een toetje, koffie/thee en leuke spaanse begeleiding tijdens het eten. Drie mannen, twee op gitaar en een met van die samba ballen ofzoiets. En ze zongen allemaal leuke spaanse nummers, gingen van tafel naar tafel. Toen besloot mijn huisgenoot ook maar mee te gaan zingen. Gelukkig kon hij dat ook. Het was echt heel gezellig en leuk! Uiteindelijk waren we weer om 9 uur terug, wat behoorlijk laat is hier! Gelijk maar gaan slapen en nu ben ik sinds half 7 ofzo wakker.
Mijn benen werken niet erg goed mee dus vandaag maar geen wandeling. Ik ga mijn dag besteden aan mijn onderzoek en beetje lezen. Misschien vanmiddag nog een klein wandelingetje maken. Maar vooral veel water drinken! Want ik merk dat ik toch wel wat was uitgedroogd.

Oja vanacht was er weer wat gebeurd, ik werd om kwart over 2 wakker door een geluid op het dak. Eerst dacht ik dat het 2 eekhoorns waren omdat het zo hard klonk. Maar toen er een klein beetje licht door de plastic golfplaat viel zag ik dat het 2 muisjes waren die elkaar wel zeker 10 minuten achterna zaten op het dak.. Ik maak wat mee snachts zeg! Maar verder was ik veilig hoor:p
Zo ik ga nu maar eens afronden en me aankleden haha. Ik wens jullie allen nog een fijne dag en hopelijk tot snel!
Liefs, Marloes

  • 15 Februari 2012 - 13:47

    Sanja :

    Lieve Marloes,

    Het is zo heerlijk om je uitgebreide verslagen te lezen. Je kan zo levendig vertellen dat ik me bijna in de warmte van de jungle waan.
    Van Renee je prachtige foto's ontvangen................. echt geweldig.

    Geniet ervan en succes met je onderzoek.

    Liefs Sanja
    en de rest natuurlijk

  • 15 Februari 2012 - 13:51

    Marleen:

    Wauw Loes, je maakt wat mee. Maar je moet wel voorzichtig zijn met jezelf hoor! Ik zou echt doodsbang worden van al die geluiden 's nachts, jakkie!
    Ik stuur je binnenkort even een mailtje, dan vertel ik je over mijn gesprek van vandaag met mijn leraar Drama (waar ik je volgens mij al van op de hoogte had gebracht :P )
    Veel plezier vandaag!

  • 15 Februari 2012 - 13:54

    Steven:

    jullie zijn er niet achter gekomen wat het gegrom was? :P

  • 15 Februari 2012 - 13:57

    Bernadeth:

    Hihi leuk om te lezen allemaal! wat zoal mee maakt! gelukkig ben je veilig binnen snachts:P wil je namelijk wel heel terug! geniet er nog van! en zorg goed voor jezelf;)

    Liefs xxx

  • 15 Februari 2012 - 14:03

    Hans Fröling:

    waar zijn de poema's?

  • 15 Februari 2012 - 14:37

    Marloes Fröling:

    En bedankt pap :p Ja oké, dan zal ik het toch maar vertellen. We denken dat het misschien poema's waren, want we hebben een filmpje van een van de camera's met bewijs dat er hier vorige maand twee rondliepen. Maar ik wilde jullie niet ongerust maken ;) ze zijn gelukkig snachts alleen actief en dan ga ik echt de jungle niet in hoor haha!

  • 15 Februari 2012 - 14:55

    Els En Gertjan:

    We moeten even bijkomen van je verhaal. Weet je, je beschrijft alles zo levendig, dat wij het gevoel hebben dat we bij je zijn. Houd dat vol. Wat is dat van die poema's?! Leuk hoor. We denken dat als je na terugkomst alles terugleest dat jij je eigen verhalen bijna niet kunt geloven. Echt niks is daar normaal, lijkt wel. Succes verder en blijf schrijven!

  • 15 Februari 2012 - 19:28

    Mark En Renée :

    Heeee Loes das spannend met die poema's :) morgen bakje melk neerzetten? Hihi weer een leuk en lekker lang verhaal! Dikke kus en succes daar xxx ons

  • 15 Februari 2012 - 21:15

    Kirsten:

    Ahh tof poema's (zolang ze buiten blijven)
    Geen zorgen maken, gewoon genieten!
    En een aardbeving, tsjemig, je maakt wat mee! haha xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San Gerardo

Marloes

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 44338

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 07 Augustus 2013

Final thesis research in Madagaskar!

07 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

My internship in Costa Rica

Landen bezocht: