Listo para sembrar! (klaar met planten!) - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu Listo para sembrar! (klaar met planten!) - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu

Listo para sembrar! (klaar met planten!)

Door: marloesfroling

Blijf op de hoogte en volg Marloes

11 Juni 2012 | Costa Rica, San Gerardo

En dat wil ik jullie graag even vertellen! Eindelijk, na zo'n 4 maanden, is alle voorbereiding af. 400 bomen staan blij in de aarde. En ik ben ook blij, alleen mijn voetjes wat minder..

Afgelopen week ben ik in totaal 3 dagen ziek geweest. Ik ben die dinsdag wel de berg opgegaan omdat ik mijn plots moest voorbereiden, maar dat was toch niet zo'n goed idee..
Ik ben uiteindelijk woensdag toch ook maar thuis gebleven want ik was nog in de zelfde staat als de dag ervoor. Die middag voelde ik me al een stuk beter, na wat te hebben geslapen.
Woensdag middag is er nog een vrijwilligster hier gekomen, een meisje uit Engeland. Dus nu zijn we met z'n vijfen hier en maken allemaal gebruik van deze keuken en badkamer. Het is dus af en toe best hectisch hier :p
Vanaf nu wordt het dus ook uitzoeken wie er mee kan op donderdag naar de stad.

Die vrijdag hebben we 4 plots beplant. Dat was nog een heel gedoe omdat ik wat achterliep op mijn schema doordat ik ziek was. En het is ook niet zo leuk als andere tegen je plan in werken :p Maar alles is goed gekomen die ochtend. Ik was van plan deze week het planten af te maken in 2 dagen, zodat ik zaterdag en maandag ze nog kon voorbereiden zoals ik geplaned had. Maar dat pakte anders uit toen Tom mij die vrijdagmiddag oppeens vertelde dat al het planten maandag moet gebeuren want dan zou er een familie komen die graag wilden planten hier. De paniek sloeg toe bij mij, want dat betekende dat ik nog 8 plots moest voorbereiden in een weekend. Uiteindelijk heb ik mijn vrije zondag opgeofferd om op de berg te gaan werken. Het was een zwaar weekend voor mij maar ik blij dat het nu allemaal voorbij is.

Vanochtend was het even spannend toen de familie niet kwam opdagen. Ik was al een beetje geirriteerd van binnen geworden omdat ik het heel weekend me uit de naad heb gewerkt zodat zij konden gaan planten en nu waren ze er niet. Maar er bleek iets met de auto te zijn dus ze waren later. En het ging gelukkig allemaal goed, ik had het goed voorbereid dit keer en iedereen deed gelukkig wat ik wilde :p Dat scheelt ook een hoop als het jou eigen onderzoek is haha.
Vanaf nu moet ik dus nog een aantal keer de berg op de komende weken om mijn metingen te doen. Maar het zware werk is gelukkig voorbij.

Het weekend was ook nog wel leuk omdat we zaterdagavond naar een diner/feest zijn geweest in het buurdorpje. Het was vanuit de kerk georganiseerd en ik was met Holly uitgenodigd door Laura. Tom en Linda gingen ook dus we konden gelukkig met de auto. Eerst hebben we een wijntje gedronken bij Jenny en Pedro (eigenaren van cafe Bambu) en daarna met zijn alle naar het feest gegaan. Er was ook een nieuwe vrijwilliger van het cafe mee, Ryan uit de States. Het eten was best lekker! Een soort lopend buffet. Het was in een grote open sporthal. En we waren beetje aan de late kant dus we werden nogal aangestaard, dat was wat minder. Het kwam voornamelijk ook omdat we de enige Gringo's waren daar, denk ik. Er was een life bandje en na het eten werd er flink salsa gedanst. Tja en als je laat zien dat je dansen leuk vind om naar te kijken, moet je uiteindelijk zelf de dansvloer op natuurlijk.. :p En ik moet zeggen ik vind het nog vermoeiender dat de berg op lopen! Je moet er echt conditie voor hebben, maar wel super leuk om te doen, ook al bakte ik er niet zoveel van.

Nou ik ga vanmiddag heerlijk relaxed op de veranda doorbrengen met wat lezen enzo. (dat hebben mijn voetjes wel verdient :p) En morgen een dagje niet de berg op, maar dan wel weer computerwerk doen. Achja dat hoort er ook bij. Dit weekend gaan we misschien nog naar San Isidro savonds om Holly's laatste weekend hier te vieren. Helaas vertrekt ze volgende week alweer. Maar ik ga dan ook richting het Noorden en daar heb ik zin in :)
Veel liefs, Marloes

  • 12 Juni 2012 - 05:32

    Qiwi:

    Gefeliciteerd schatje!
    Goed om te horen dat je weer helemaal beter bent en alles weer volgens schema loopt!

  • 12 Juni 2012 - 05:36

    Nils:

    Mooi dat je klaar met planten bent, gefeliciteerd!
    Dat gedans is nog aardig zweten met die temperaturen hè:)

  • 12 Juni 2012 - 06:13

    Marleen:

    Mooi dat de boompjes met hun voetjes in de grond staan. Kunnen ze lekker water slurpen :p Fijn ook dat je weer wat beter bent, er is niks zo vervelend als ziek worden in het buitenland, en ik kan het weten, haha. Binnenkort kun je ook weer een mailtje van me verwachten, heb wel leuke dingen te vertellen al zeg ik het zelf. Dikke knuffel!

  • 12 Juni 2012 - 08:24

    Els En Gertjan:

    we zeiden al tegen elkaar, wanneer is nou eindelijk eens klaar met dat planten, maar gelukkig, je gaf al het verlossende antwoord. Nou hoef je die planten zeker alleen nog maar aan te moedigen, toch? Zo'n salsa feestje lijkt wel wat. Leuk bandje, lekkere drankjes....... Geniet er maar van, voor je het weet loop je weer in druilerig Holland rond en denk je meewarig terug aan die mooie tijd in Costa Rica. Echt waar!!!

  • 12 Juni 2012 - 09:27

    Je Zusje:

    ik ben ook nooit de eerste met reageren :( maar ja mischien komt dat omdat het nu ook al 11 uur is hihi ;) ben ook wel beneuwd hoe je dat dan doet die aanweizingen geven, heb jij dat dan weer van tom? of weet je gewoon wat je moet doen? ik als beginnent drama therapeutje snap daar niet veel van hihi dikke knuffel van je zusje <3

  • 12 Juni 2012 - 18:47

    Wilma:

    Hoi Marloes,
    Het groet werk zit er op begrijp ik. Nu genieten van wat je allemaal gedaan hebt. Wij sluiten hier het nevendienstjaar al bijna af met een gezellige high tea, daar kun je nog niet bij zijn. Geniet eerst daar nog maar lekker, wie weet ben je er volgend jaar weer bij. In elk geval hoop ik over een paar maanden hele mooie verhalen van jou hier te horen. Hoewel... we hebben eigenlijk al heel veel kunnen lezen steeds. Leuk hoor! Er komen er vast nog een aantal.

  • 12 Juni 2012 - 19:46

    Nel Riemers:

    Flexibel ben je, dat heb je wel bewezen!
    Ook al heb je dan misschien zachtjes gemopperd.
    Fijn dat je weer beter bent en dat het planten erop zit. Nu maar hopen dat het goed wil groeien!

  • 14 Juni 2012 - 17:55

    Papa En Mama:

    Wij konden niet eerder reageren want onze computer had een bug en toen ik het via mijn werk probeerde kreeg ik een virus op de lijn. Beide apparaten functioneren weer en hier bij onze verlate reactie. Geweldig dat het planten gerealiseerd is ondanks de tegenslag en hoe verdedig je je eigen plekje tegen al die nieuwe bezoekers? Kus van Ma en Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San Gerardo

Marloes

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 44283

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 07 Augustus 2013

Final thesis research in Madagaskar!

07 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

My internship in Costa Rica

Landen bezocht: