Het regent, Het regent - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu Het regent, Het regent - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu

Het regent, Het regent

Door: marloesfroling

Blijf op de hoogte en volg Marloes

19 Maart 2012 | Costa Rica, San Gerardo

Hey daar ben ik weer.
Terwijl ik dit aan het schrijven ben kijk ik gezellig vanuit mijn knusse huisje toe hoe het buiten flink regent (en onweert af en toe). Dit is alweer de tweede dag dat het smiddags regent, wat aankondigd dat het regenseizoen niet lang meer op zich zal laten wachten.
Ik heb de afgelopen dagen veel computer werk verricht. Maar met steeds uitvallend internet is het toch soms best lastig om je werk te kunnen doen.

Zaterdagochtend zijn we om 5 uur opgestaan om vroeg te gaan wandelen. We wilden de Quetzal nou eindelijk wel eens zien. Laura was bij ons blijven slapen, ze woont helemaal beneden en anders moest ze nog vroeger op om eerst naar ons te komen. Uiteindelijk vertrokken we natuurlijk veel te laat omdat we er achter kwamen dat we niet wisten waar de verrekijker was! Nou dan maar zonder verrekijker. Maar helaas, geen Quetzal. Dit zal ook wel komen omdat we na een tijdje gezellig aan de klets raakten (nouja voornamelijk Laura en Kat dan) en daardoor lieten veel vogels zich niet meer zien. Helaas, volgende keer beter.

Zaterdag avond zijn we gezellig met een groepje wat wezen drinken beneden, dit maal in cafe del bosque. En we troffen het, het was karaoke avond. Nou weet ik niet of ik hier nou zo blij mee was. Het was voornamelijk erg luid en vals, dus na 1 drankje zijn we weer een stukje terug gelopen om een 2de drankje (fanta:p) in cafe rock a dura te doen. Daar was gelukkig alleen maar een jukebox. Na een gezellige avond werd het weer tijd om onze berg op te lopen. En dit keer hoefde ik zelfs niet meer te hijgen na de tocht! Ik voelde alleen mijn kuiten nog wel erg.

Zondagmorgen heb ik wel tot kwart voor 8 uitgeslapen! Dat was een hele prestatie voor mij. In de ochtend lekker gelezen en smiddags geprobeerd de computer te gebruiken. Maar een aankomende onweersbui verstoorde het internetcontact. Ik heb die middag heerlijk net als nu naar de regen zitten kijken vanuit mijn huisje.
En besloten dat ik maandag (vandaag dus) maar een tweede poging ging doen om Quetzal te zien. Dit keer wilde ik echt om 5 uur vertrekken en het liefst alleen :p
Zondagavond hebben we met zn alle gegeten en in the classroom een film gekeken (met popcorn!) het idee van de manager. Dat was erg gezellig maar ik lag pas half 10 in bed.

Dat zal wel de reden zijn geweest dat ik vanochtend om half 5 mijn wekker niet heb gehoord dacht ik. Maar nu blijkt ook dat die het niet meer goed doet. Na 1 klein piepje houdt hij er al mee op. Tja en dat is niet genoeg als je om half 5 echt wakker wilt worden. Dus dat werd half 7 en toen toch maar besloten een andere keer te gaan. Gelukkig maar want later hoorde ik dat de jongen die mij gaat helpen met het opmeten van de plots vandaag dus niet komt. Morgen wel (manana, manana). Als ik wel Quetzal was gaan kijken had ik daar dus voor niets op de berg zitten wachten. Hierdoor kreeg ik ook de mogelijkheid wat later te vertrekken, want ik had besloten dat ik soieso vandaag zelf wel de plots ging inspecteren op spontaan opgekomen boompjes.
Ik ging als een slak de berg op, wat me gelijk de tijd gaf eens lekker van de natuur te genieten. Bovenop aangekomen waren Victor en een andere werker net bezig het laatste plot van onkruid te ontdoen. Ik heb weer veel foto’s genomen en aantekeningen gemaakt. Maar het was niet echt nodig, ik heb in totaal misschien 5 jonge boompjes gezien. Voor de rest alleen maar omgekapte varens :p
Wel heb ik ontdekt dat sommige plots niet gaan passen. We willen zoveel mogelijk gebruik maken van 10 bij 10 meter. Maar soms werkt de natuur niet helemaal mee. Zoals dat je na 5 meter oppeens 3 meter naar beneden kan kuukelen ofzow. Dus daar zal ik wat op moeten gaan verzinnen. Op de terug weg was ik van plan de sd kaart uit een trap camera te gaan halen om te kijken wat ik had “ gevangen”. Bij de plek aangekomen kwam ik erachter dat de hele camera weg was! Ik gepikeerd naar beneden lopen. Maar de reden daarvoor was dat de batterijen leeg waren zei Adam. Gelukkig zat de sd kaart er nog gewoon in. Maar toen ik de beelden ging bekijken kwam ik erachter dat mijn voorganger Drew, de kaarten helemaal niet leeg heeft gehaald. Dus er staan totaal geen nieuwe beelden op! Stom van me om dat niet te controleren. Dus de volgende keer de camera met nieuwe batterijen en een lege sd kaart maar weer terug hangen! He twee weken voor niets zitten wachten :p

Vanavond dan maar wel vroeg naar bed. Morgen word het een drukke dag. Eerst om 5 uur op jacht naar Quetzal. Op de terugweg langs mijn plots om die ochtend ze te gaan opmeten. Smiddags verder met computerwerk en om 4 uur heb ik al weer mijn 3de spaanse les. En dan ben ik ongeveer net weer terug voor het donker!

Woensdag gaan Kat en ik met de bus naar San Isidro. De lift donderdag met de auto gaat niet door vandaar. Helaas is er dan geen grote markt, maar ik heb genoeg andere inkopen die ik wil gaan doen. Donderdag heeft Kat haar eindpresentatie over haar waterzuiverings project hier bij cloudbridge. En dan is het alweer bijna weekend. Want ja dit komend weekend ga ik iets heel leuks doen! Er is namelijk een groot festival vlak bij San Jose! En wij gaan daar op zondag heen. Zaterdag vertrekken Kat en ik (en misschien Laura) of liftend met Tom en Linda mee met de auto of met de bus naar San Jose, waar we blijven slapen. Zondag dan een heerlijk dagje festival waar ik LMFAO ga zien! (every day im shuffeling en im sexy and i know it ;) ) En dan ga ik maandag of alleen of met Laura weer met de bus terug want Kat gaat daarna verder met haar reis, dus dat wordt afscheid nemen..

En daarna word er weer hard gewerkt hoor, wees maar niet bang!
(wow, terwijl ik dit laatste stukje schrijf, voelde ik de grond onder me trillen van het onweergerommel! Spannend :) )
Tot volgende week! Liefs, Marloes

Oja en zoals je ziet is het me eindelijk gelukt om foto's op mn blog te zetten :)



  • 19 Maart 2012 - 21:53

    Jorn D:

    Klinkt erg leuk allemaal Marloes! Goed bezig :) en veel plezier!

  • 19 Maart 2012 - 21:57

    Marleen:

    Whiej! Al die regen, en dat terwijl het hier mooi weer aan het worden is. Een quetzal is dat een bijzonder beestje, heb er nog nooit van gehoord... Heel veel plezier dit weekend en shuffle ze een eind raak, haha! Dikke kus en knuffel!

  • 19 Maart 2012 - 22:01

    Marloes Fröling:

    Oja helemaal vergeten uit te leggen! De Quetzal is een groene vogel met hele lange staartveren! Vroeger veel op gejaagd voor die veren. In dit gebied is ie wat moeilijk te vinden dus vandaar mijn zoektochten :)

  • 19 Maart 2012 - 22:04

    Wilma:

    Ha marloes. Ja dat klinkt nu raar zeg wij mooi weer en jij regen.
    Wat leuk nu ook foto's te zien. Je hebt inmiddels al een mooie kleur gekregen. Super ook al die natuurfoto's!
    Hard werken en ook vakantie hebben door zoveel dingen te doen en te zien. Dat is een mooie combinatie. Geniet weer verder.
    Groetjes.

  • 20 Maart 2012 - 02:15

    Jacob Nugteren:

    Mooi verslag Marloes! Nog steeds jaloers met de dingen die je mee maakt! En ook zeker leuk foto's!!!

  • 20 Maart 2012 - 06:25

    Papa:

    Beeldend verhaal er komen wel erg veel plots in voor, heeft de butler het nu gedaan? Vervelend dat het internet onbetrouwbaar is, liefs je vader

  • 20 Maart 2012 - 15:35

    Quirijn Coolen:

    Hey schatje,
    Leuk om weer een verhaaltje van je te lezen, en sorry dat ik er net niet was op skype. Hopelijk word het een leuk festival! kuskus

  • 20 Maart 2012 - 15:39

    Quirijn Coolen:

    Shit! Dat stomme internet hier ook! Ik kan mijn reactie niet eens zelf verwijderen, wil jij dat doen?

  • 20 Maart 2012 - 16:27

    Papa:

    Zo win je de reactie wedstrijd wel zeker zo'n aziaai

  • 20 Maart 2012 - 16:34

    Mama:

    weer een mooi verhaal. Veel plezier op het festival,oja,we zien elkaar gauw weer op skype,fijn!xxxxxxxmama

  • 20 Maart 2012 - 17:52

    Nel Riemers:

    Nog bedankt voor alle foto's die je mij per mail hebt gestuurd! Samen met je verhalen krijg ik zo een mooi beeld van je ervaringen.Geniet van die prachtige natuur, maar natuurlijk ook van het festival. Ik leer ook nog van je verhalen. Nu weet ik tenminste wat een Quetzal is.Groetjes.

  • 20 Maart 2012 - 20:12

    Els En Gertjan:

    je blog wordt met die foto's steeds professioneler. Helaas kenden we de meeste foto's al, maar het belooft wat voor de toekomst. Wij hebben eindelijk lente met wel 11 graden, we bedoelen maar.... We vermoeden dat je Kat wel zult gaan missen. Ze klinkt als een leuke metgezel. Veel plezier dit weekend, ga los!!

  • 20 Maart 2012 - 20:49

    Je Zusje:

    heee lieve zus ik schaam me dood ik hem je vorig verhaal nog niet eens gelezen :( sorry. ik ben zo druk, van daar uitvoering regie gehad en sollicitatie morgen ga ik rustig mailen! en je verhalen lees ik een keer als ik lekker de tijd heb zodat ik het goed kan lezen :) ben benieuwd! dikke knuffel luf joe

  • 27 Maart 2012 - 09:01

    Amber:

    Ik vind het heel leuk om dit te lezen! Wat een andere wereld zeg...

    Ik heb je foto's ook gezien. Flink genieten he?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San Gerardo

Marloes

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 44260

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 07 Augustus 2013

Final thesis research in Madagaskar!

07 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

My internship in Costa Rica

Landen bezocht: