Dutchwatching! - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu Dutchwatching! - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu

Dutchwatching!

Door: marloesfroling

Blijf op de hoogte en volg Marloes

28 Februari 2012 | Costa Rica, San Gerardo

Hoihoi,
Wat vliegt de tijd hier voorbij zeg. Ik vond het weer eens tijd worden om wat te vertellen. We hebben hier net het weekend van de race achter de rug dus er is weer veel gebeurd.
Vrijdag avond begon het al.. Karaoke avond! Samen met Kat (australische onderzoekster) naar beneden gelopen. Daar ontmoette we nog meer bekenden uit het dorpje. De Karaoke was natuurlijk super slecht. Ik heb 2 engelse nummers gehoord, voor de rest allemaal spaans. Er zaten af en toe best wel goeie zangers tussen, maar bij de meeste stond je echt met kromme tenen keihard te lachen. Er was al flink wat alcohol genuttigd onder de mensen daar, dat leverde natuurlijk weer komische gesprekken op want wij vielen wel op met ons blonde haar. De terugweg savonds naar boven was erg vermoeiend maar we hebben het gehaald.

Op zaterdag gingen we om kwart voor 7 weer naar beneden met zn alle, om naar de race te kijken. Halverwege bij hotel Uran hebben we koffie gedronken en toen zagen we de eerste renners al omhoog komen. Leuk om te zien dat degene die het eerst zijn nog echt rennen (het is een gigantische steile klimtocht) en daarna begint het allemaal wat af te glijden. En dan te bedenken dat ze misschien net de eerste kilometer hebben afgelegd.. Wij natuurlijk de vrouwen die meededen keihard aanmoedigen :p.
Nadat alle renners waren langsgekomen, liepen we verder naar beneden, waar we bij cafe bambu hebben ontbeten. Ik heb daar trouwens een aantal nederlandse tijdschriften gevonden. Score!
Het voetbalveld was omgetoverd in een klein festival waar je veel eten en drinken kon krijgen. De ijsjes smaakten ook erg lekker! Na 3 uur kwam de eerste renner al weer terug. Het was dezelfde winnaar als vorig jaar. Daarna begonnen we zelf aan de klimtoch weer naar boven. Onderweg kwamen we veel renners tegen elke keer begonnen wij hard te joelen en te klappen. De meeste waardeerde dat heel erg.

Savonds begonnen we aan onze tweede tocht naar beneden want er was nu disco! Yeay! Eerst ontmoette we de anderen in hotel rock a duro (of zoiets). Het engelse stel Laura en Liam waren er ook weer. Dit was hun laatste weekend hier voordat ze verder gaan met hun wereldreis!
De disco was echt super grappig, wij kwamen daar als allemaal westerlingen binnen en iedereen stond aan de rand. Dus wij namen maar even het goede voorbeeld en gingen midden op de dansvloer staan dansen. En toen oppeens kwam er een spaans nummer. Niet te geloven want alle stelletjes kwamen oppeens midden op de dansvloer en begonnen allemaal salsa te dansen! Ik heb met open mond staan kijken. Het was zo'n mooi gezicht! En ze vinden het ook allemaal leuk, dat viel me ook op. Zelfs de jongens! Het is hier dus blijkbaar een gewoonte gebleven dat je van jongs af aan salsa danst want ze waren allemaal van rond mijn leeftijd! Nu weet ik zeker dat ik weer wat met dansen wil gaan doen. Ik heb het een beetje geprobeerd en dat kon ik de volgende dag ook wel voelen, want mijn heupen dede zo'n pijn haha!
De muziek wisselde steeds af, dus na het spaanse nummer konden wij als stroeve westerlingen weer even disco dansen haha.

Zondag lekker even uitgeslapen want het was behoorlijk laat geworden.
Smiddags gingen we gelukkig met de auto naar beneden voor de bingo! Jawel, ik heb spaanse bingo gespeeld! En er waren nog best wel grote geldprijzen te winnen. Helaas niet voormij. Maar het was een goeie oefening om je spaanse getallen beetje op te krikken.
Tegen 6 uur zijn we weer terug de berg op gelopen om wat te gaan eten. 7 uur zou er vuurwerk zijn, maar we wilden toch nog even langs huis.
Uiteindelijk ben ik savonds toch weer mee naar beneden gelopen om weer naar de disco te gaan.
Dit was een echte flop want zondagavond komt er niemand, iedereen moet de dag erna werken. Ik dacht ach misschien de helft van zaterdagavond. Maar dat was mis. In totaal waren er denk ik 15 mensen waarvan er 2 stelletjes in de zaal dansten zo groot als een sporthal..
We zijn toen maar even nog naar het cafe geweest en daar hebebn we afscheid van Laura en Liam genomen, die de dag erna zouden vertrekken.
En weer de berg opgelopen natuurlijk..
Dat was de zoveelste keer dat weekend! Ik word er steeds beter in. We verbreken ook steeds ons tijd record!

Nou maandag ochtend niet veel gedaan, smiddags naar een verjaardag geweest (dus weer de berg af) Gelukkig onden we een lift terug krijgen van de manager.
Nu komt het leukste gedeelte, ik heb namelijk heel veel nederlanders gezien! Eerst ontmoette ik op het feest een jongen die 5 jaar geleden op larenstein is afgestudeerd. Dus veel geroddeld over de leraren natuurlijk en over waar ik mee bezig ben. Hij heeft zelf een stuk land gekocht hier voor herbebossing! Echt super gaaf.
Gisteren nog meer nederlanders ontmoet die hier op vakantie zijn. Eerst 3 wandelaars en later nog een gezin. Ik kon gewoon aan hun uiterlijk zien dat ze nederlands zijn. Daarna heb ik ze een beetje afgelusiterd om te zien of het klopte. En ik had gelijk! Helaas was ik wat te verlegen om een praatje te maken. Maar we hebben er nu een sport van gemaakt; Dutchwatching!

Nou nu wil ik natuurlijk ook nog even vermelden dat ik vandaag mijn voorstel heb ingeleverd bij de manager. Zodat jullie niet alleen maar denken dat ik hier feest vier:p
Ik beniewd wat hij er van vind. Zelf was ik niet heel erg tevreden omdat ik niet weet wat hij ervan verwacht, maar je komt er niet achter als je het niet inleverd he.
Oja ik ben trouwens weer beter! Heb een week lang ziek rondgelopen omdat ik toch niets wilde missen van het weekend. Maar sinds gisteren is het over, dus ik kan nu helemaal fit beginnen aan mijn werk hier!

Zo dit is weer een aardig lang verhaal geworden. De komende week ga ik weer wat wandelen, sd kaarten in camera's plaatsen langs de paden en het onderzoek een beetje opzetten. Nu de drukke periode voorbij is zal het wel wat rustiger worden hier. Maar vervelen zal ik me niet! Ik hoop dat het snel lente word in nederland! Dan kunnen jullie je korte broeken ook weer aantrekken!
Liefs, Marloes

  • 28 Februari 2012 - 17:38

    Mama:

    Wat een boeiend verhaal weer! Je maakt veel mee en je conditie verbetert aardig zo met dat klimmen.
    Oefen maar goed de salsa,kan je het ons leren! liefs,mama

  • 28 Februari 2012 - 17:50

    Je Zusje:

    super leuk dat dutchwatching! ik moets er op lachen :) en lekker gefeest! goed zo. ben blij dat je weer beter bent doet me goed. luf joe!

  • 28 Februari 2012 - 17:59

    Wilma :

    Ha Marloes, Ja salsa dansen dat kunnen ze daar. Met al dat lopen op en neer krijg je meteen conditie, misschien kun je daar wel salsa les krijgen. Van Jorienke hoorde ik vorig jaar ook al dat daar (Argentinië) de jongens ook allemaal goed konden dansen. Iets anders dan hier. ;)
    Fijn trouwens dat je je weer beter voelt.
    Tot een volgende keer. :)
    Wilma

  • 28 Februari 2012 - 18:12

    Els En Gertjan:

    Door jouw verhalen zijn we hier steeds een beetje op vakantie. Hou dat vol! We zijn al een beetje benieuwd naar je ballonkuiten, want die heb je nu wel zo'n beetje denken we. Blij dat jij je weer gezond voelt. Kan ook niet anders met al die afleiding. We hopen dat je voorstel aangenomen wordt, dan kun je echt aan de slag, toch? We lezen je weer.

  • 28 Februari 2012 - 18:13

    Monique:

    Hee marloesje!!!

    Super leuk om je te volgen! Als je je verhaal leest heb je echt beelden erbij haha!! Net of ik stiekem in je koffer mee ben gegaan!!
    Fijn om te lezen dat je het ook zo naar je zin hebt. En dat het goed met je gaat.

    Liefs!!

  • 28 Februari 2012 - 18:17

    Monique:

    Oh en marloes? In de winkel vragen heel veel mensen naar jou hoe je het hebt, en hoe stoer je bent hihi! Heel erg leuk hoeveel mensen nieuwschierig naar je zijn!

    Denk is vast wel leuk om even te horen!!

    Groetjes!!

  • 28 Februari 2012 - 18:21

    Marloes Fröling:

    Hey! Wauw wat reageren jullie allemaal snel zeg:) super leuk om te lezen allemaal! Ben er heel erg blij mee! Ik ga zeker proberen wat meer salsa te dansen hier, eerst maar mn spaans beetje verbeteren:) Ik moet zeggen dat mn kuiten nog niet heel erg veranderd zijn hoor haha maar misschien als ik terug komt dat je het verschil ziet!

    Monique, echt leuk bericht zeg, wil je de groetjes aan iedereen doen? De bruna collega's natuurlijk, je hoeft niet elke klant de groetjes te doen hoor:p
    Liefs, Marloes

  • 28 Februari 2012 - 19:00

    Papa:

    ik ben blij dat je proposal hebt ingeleverd, al die verhalen over salsa,bingo en disco's zij natuurlijk prachtig mar er moet wel gewerkt worden, de baas z'n centen zijn niet van blik. Het doet me deugt dat het zo goed met je gaat veel liefs, je knorrige vader.

  • 28 Februari 2012 - 19:27

    Bernadeth:

    Hihi leuk zeg je verhaal!! :) kan zo echt met je meeleven! Hopelijk zie ik binnenkort ook eens weer op skype ;) xxx knuffels van mij succes!!

  • 29 Februari 2012 - 08:44

    Steven:

    He!
    Moet je toch maar op salsa les met qiwi gaan als je terug bent :P! zal die vast leuk vinden haha.

    Ja dacht inderdaad ook dat je daar alleen maar aan het feesten maar er gaat straks ook gewerkt worden zo te horen!

    succes met je project!

  • 29 Februari 2012 - 20:56

    Arend:

    Heerlijk zo'n zonnestraaltje mee te krijgen . No worry, be happy. Vooral genieten, die ouwe ziet toch niet wat je doet. Sorry hans, kan het niet laten. Heb je al pijlgifkikkertjes gevonden ? Veel plezier en veel leer/levens ervaring .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San Gerardo

Marloes

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 44267

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 07 Augustus 2013

Final thesis research in Madagaskar!

07 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

My internship in Costa Rica

Landen bezocht: