A rainy afternoon! - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu A rainy afternoon! - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu

A rainy afternoon!

Door: marloesfroling

Blijf op de hoogte en volg Marloes

17 Februari 2012 | Costa Rica, San Gerardo

Hey daar,
Ik zit nu met een dekentje op de bank haha. Ben niet helemaal in orde maar het is niets ergs! Terwijl ik zit te typen vallen er af en toe een paar druppels regen op ons golfplatendakje! Mijn eerste regenbuitje hier!

Gisteren ben ik met Laura, uit Engeland, naar San Isidro geweest om wat boodschappen te doen. We vertrokken om 7 uur met Tom, de manager, Linda zijn partner en Adam met de auto. Omdat de auto vol zou zijn smiddags moesten we met de bus van 2 uur weer terug.
We hebben veel gezien in die 6 uur! Er was een gigantische overdekte markt waar zoveel eten werd verkocht! Dus ik heb een watermeloen, ananas, avocado's en totmaten gekocht!
Daarna zijn we opzoek gegaan naar een bloknoot voor mijn aantekeningen en pindakaas! Want ik had gezien dat dat hier werd verkocht en het leek me wel handig voor aanvulling op mijn eten hier. Uiteindelijk kom je toch met meer terug dan je denkt..

Aangezien Laura graag een zomerjurkje wou zijn we werkelijk elke kleding winkel in en uit geweest die we tegen kwamen! Ik heb een gruwelijke hekel aan shoppen maar dit was wel grappig omdat we er een sport van maakte om een winkel in te gaan en zelf te mogen zoeken tussen de kleding. Dat schijnt hier niet de gewoonte te zijn. Als je binnen komt stormt er gelijk iemand op je af om te helpen. En als je met handen en voeten duidelijk maakt dat je wilt kijken, dan blijven ze je nog op de voet volgen en dingen aanwijzen.
In 1 winkel was het een jongeman die ons wilde "helpen". Hij stond letterlijk op 50 cm afstand alleen te staan omdat hij wist dat hij zich toch niet verstaanbaar kon maken maar toch wilde laten zien dat hij er was:p super irritant maar wel grappig!

Maar goed na een heerlijke sandwich (queso) te hebben gegeten hebben we de bus terug gepakt, dat was ook een avontuur opzich omdat deze buschauffeur nog aan het leren was. Hij kreeg dus aanwijzingen van een oudere man die er naast stond. En we hebben de rand van de weg wel heel dicht bij gezien af en toe!
Na een hele lange langzame tocht waren we eindelijk in het dorpje. We namen daar een lekkere fruitshake omdat we daarna nog aan de tocht naar boven moesten beginnen! Gelukkig waren we allebei van het rustig aan doen dus dat scheelde. Savonds voor het eerst in de "nieuwe" keuken gekookt, wat erg gezellig was. We hebben daar ook een nieuwe huisgenoot gevonden. Een 25 cm lange wandelende tak! Dat was zo leuk om te zien!

Woensdag heb ik voor het eerst apen gezien hier! Maar het was moeilijk om te fotograferen want ze zaten aan de overkant van het dal in de bomen.
Vanochtend heb ik mijn eerste meeting gehad met de manager, dat was erg fijn omdat ik nu weet wat hij zo'n beetje wil en verwacht van me. Dit helpt enorm om een onderzoek op te zetten. Dat heb ik deze dag ook geprobeerd maar ik werd helaas gestoord door buikkrampen. Dus nu heb ik een beetje gelezen en luister ik naar alle verhalen die hier verteld worden. En zo nu en dan rent Drew naar buiten omdat er weer een vogel soort overvliegt. Erg comisch om te zien!
Morgen gaan we een dag schoonmaken en opruimen voor de opening van het teaching centrle zondag. Die dag ga ik ook helpen, ik krijg zelfs een naambordje!
Maandag komt er een groep scholieren uit Amerika voor 3 dagen die we gaan rondleiden hier. Ik ga assisteren met de wandeling over bomen en planten. Ben erg benieuwd.
Ik neem misschien ook het onderzoek over dieren over met trap camera's. Gewoon beetje data bijhouden en af en toe de sd kaartjes legen en opschrijven welke dieren er langs komen. Ook hou ik hier de min en max temperaturen bij en verder misschien wat verder knutselen aan het welkoms centrum.

Er is dus genoeg te doen de komende tijd en dat vind ik alleen maar fijn. Zo dit is meer een soort update praatje geworden, maar misschien ook wel eens gezellig. Ik ben benieuwd wat ik allemaal nog meer ga meemaken. Ik hou jullie op de hoogte!
Oja en ik vind het natuurlijk ook heel fijn om op de hoogte gehouden te worden hoe het daar allemaal gaat:) Dan blijf ik me toch beetje thuis voelen!
Liefs, Marloes

  • 18 Februari 2012 - 08:00

    Mama:

    hé,weer een heel verhaal! Apen gezien,leuk.En in de "bewoonde "wereld geweest op de markt.Je eet wel allerlei lekkers lees ik. Sterkte met de buikkrampen,hoop dat het gauw over is. Doei en een knuf ook van Koos.mama

  • 18 Februari 2012 - 08:44

    Theo:

    Hallo Marloes,

    Via Quirijn z´n weblog heb ik aangehaakt op jouw reisverslagen. Ik lees ze met gespitste oortjes. Door je boeiende verteltrant is het net alsof ik onder je golfplaten dakje zit en alle beesten zie rondkruipen. Ik moet mijn impressies over Costa Rica steeds weer bijstellen merk ik. Te veel blijkt nu had ik het idee dat het een ontwikkelingsland was met guerilleros en roadblocks op iedere hoek. Maar ze hebben er zelfs pindakaas en jurkjes.

    Ben benieuwd naar je verdere wedervaren.

    Je vroeg om nieuws van hier in Nederland om je toch een beetje thuis te voelen. Hier dus wat jubel en treur: De krokusjes in onze tuinen hebben de winter overleefd. De elfstedentocht is in het water gevallen en prins Friso is onder een lawine terecht gekomen, ligt op I.C. in Lech (Oostenrijk) en vult op die manier 3kwart van het journaal.

    Gisteren had ik Leoni nog aan de telefoon en we zaten allebei trots op jullie te zijn dat jullie op beide halfronden van deze planeet je avonturen aangaan.

    Carry on, Theo

  • 18 Februari 2012 - 10:34

    Qiwi:

    Om maar even verder te gaan waar pappa gebleven is:p
    Ik vind het ook erg leuk om zowel via de mail als via hier te volgen wat je allemaal doet. Wij hadden hier vandaag ook bijna regen, alles om ons heen wel behalve wij. Nu is het nog steeds warm :s
    Leuk om te lezen dat je aan zoveel dingen mee mag doen, zo weet je straks van alles wat!
    Ik stuur je snel weer een mailtje, het is momenteel wat druk hier.
    kusjes!

  • 18 Februari 2012 - 13:24

    Je Zusje:

    oe oe vet cool apen!! wil je er eentje opsturen? hihi grapje. maar die foto van die wandelendetak was wel echt super gaaf! ben benieuwd hoe het is om die scholieren rond te leiden!! kusjes

  • 19 Februari 2012 - 18:19

    Jantine:

    Hee Marloes!
    Leuk om je verhalen te lezen :) Je maakt heel wat mee! Ben benieuwd of het je blijft bevallen, dan kan ik eens nadenken of ik ooit die kant op ga :)
    Je kamer bevalt me prima! Vorige week was m'n eerste week en heb direct m'n verjaardag gevierd, erg gezellig op zo'n leuke kamer ;)
    He, het ga je goed en tot een volgend verhaal! Groetjes, Jantine

  • 21 Februari 2012 - 14:08

    Sanne Buiting:

    Hoi Marloes!

    Hoorde van Carmen dat je in Costa Rica bent! Wat super leuk!

    Hans en ik hebben in 2010 een rondreis gemaakt in Costa Rica! Het hele land kunnen zien!! Was echt fantastisch!!

    Ik heb nog super veel tips van leuke plaatsen, parken, goedkope logeeradresjes die zeker de moeite waard zijn!! Dus als je interesse hebt laat t maar weten..dan vraag ik wel even je emailadres (bij de bruna)..kan ik t je mailen!

    Voor nu vooral heerlijk genieten want het is zo ontzettend mooi en bijzonder land...zo divers!

    groetjes,

    Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San Gerardo

Marloes

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 44287

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 07 Augustus 2013

Final thesis research in Madagaskar!

07 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

My internship in Costa Rica

Landen bezocht: