Bijna zover! - Reisverslag uit Velp, Nederland van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu Bijna zover! - Reisverslag uit Velp, Nederland van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu

Bijna zover!

Blijf op de hoogte en volg Marloes

02 Mei 2013 | Nederland, Velp

Dag mensen,
Jaja het is bijna zo ver! Aanstaande zaterdag vertrek ik richting het op drie na grootste eiland ter wereld! De afgelopen maand is echt heel snel voorbij gegaan door al het regelen, voorbereiden en afmaken van schooltaken. Vooral het regelen van een visum (met alles erop en eraan) is me niet in de koude kleren gaan zitten.. Uiteindelijk is het wel aardig gelukt, ik moet hem alleen nog verlengen als ik in Madagaskar ben omdat het maar 90 dagen geldig is en ik ben er 94. Eigenlijk besef ik nu na alle drukte van Koninginnedag pas dat het eindelijk gaat gebeuren. Ik heb net mijn kamer een beetje leeg geruimd en mijn backpack in gepakt. Het valt me op hoe snel dat eigenlijk gaat, nu ik meer ervaring heb met reizen naar het buitenland. Vanavond komen er nog een paar mensen hier uit Velp eventjes langs om gedag te zeggen.

Ik heb ondertussen al erg veel contact gehad met centre ValBio waar ik ga verblijven de komende maanden. Ze hebben me heel veel informatie verstrekt en tips gegeven over mijn onderzoek. Ik ga nu verschillende factoren onderzoeken die invloed hebben op de groei en sterfte gehalte van de bomen die die sinds 1995 zijn aangeplant rond het Ranomafana National Park. Ik ga onder andere kijken naar bodemeigenschappen, de beschikbaarheid van nutrienten, verschillende beheers technieken (voornamelijk het onkruid beheer) en invloed van dieren en andere vegetatie op de plantages. Gelijktijdig voer ik boommetingen uit. Al deze data komen in de database van ValBio en ik ga ze gebruiken voor mijn afstudeerscriptie. Ook ben ik gevraagd om van de aangeplante gebieden GIS kaarten te maken. Hier ben ik nog niet al te goed in maar het lijkt me wel heel interessant!

Als ik er tijd voor heb hoop ik natuurlijk ook nog wat meer van het eiland te kunnen zien, maar het zal krap aan worden ben ik bang! Ik ben heel erg benieuwd naar de unieke verschillende leefgebieden en hoop natuurlijk ook nog even lekker op zo'n strand als uit de film Madagaskar te mogen lopen ;)

Nou jullie zullen waarschijnlijk weer veel van me gaan horen en zien. Ik vind het erg leuk om dit blog bij te houden en geniet altijd van alle reacties erop! Voor de mensen die ik niet meer zie, tot over een maandje over drie! Liefs, Marloes

  • 02 Mei 2013 - 16:16

    Hans Fröling:

    Het is wel de bedoeling dat je daar pinguïns gaat bestuderen, dat gedoe met die bomen is natuurlijk een cover up.

  • 02 Mei 2013 - 16:41

    Je Zusje:

    Dag lieve zus
    ik lees dit vanuit oostenrijk en het is gek om te beseffen dat je al weer bijna gaat.
    Ik ga je onwijs missen want dat is nou eenmaal met zo'n lieve zus maar ik vind het ook heel
    gaaf voor je! Ik ben trots op je en ik hoop dat je een fijne 3 maanden te gemoed gaat :)
    Hou van jou lieve zus!

  • 02 Mei 2013 - 17:13

    Tijntje:

    het op drie na grootste eiland is toch Schiermonnikoog? :P Succes met pakken en tot vanavond! ga je blog natuurlijk volgen :) x

  • 02 Mei 2013 - 17:53

    Bernadeth:

    Ha loes:) heel veel succes!! Heel wat om in 3 maanden te moeten doen! Haat zeker goed komen en pauze houdn is altijd goed haha! Geniet ervan ben zeer benieuwd! Dikke knuffel jmmr dat wij geen afscheit kunnen nemen maar drie maanden zijn ook zo om en dan meeten we om alles bij de kletsen en fotos kijken natuurlijk!! Hihi doeegg xxx groetjes van rens en mij!

  • 02 Mei 2013 - 19:11

    Monique :

    Marloesje, veel succes en plezier daar! Jij gaat weer veel mooie dingen zien ontdekken en leren! Als je terug bent gaan we afspreken om al je mooie verhalen te horen. Tot over 3maanden. Groetjes en veel liefs Monique. En natuurlijk heel veel succes!!! Xxxx

  • 02 Mei 2013 - 20:14

    Nel:

    Spannend, nog maar twee nachtjes en dan gaat er weer een groot avontuur beginnen!
    Leuk hoor, ik volg je graag en kom zo een klein beetje te weten van jouw werk. Samen met de verhalen van je moeder en de foto's hoop ik er een beetje een beeld van te krijgen.
    Ik kijk uit naar je eerste verhalen. Een goeie reis, en een fijne start op je nieuwe locatie.
    Groetjes, Nel

  • 02 Mei 2013 - 21:07

    Leoni Smith:

    Hoi Marloes. Wat fijn dat je weer kan gaan. Ik wens je een fijne en leerzame tijd toe. We zijn benieuwd naar je nieuwe verhalen. Liefs Leoni

  • 02 Mei 2013 - 23:38

    Wilma:

    Ha Marloes, het is al weer zo ver. Nog even afscheid nemen van mensen om je heen en dan weer het vliegtuig in. 3 Maanden ver weg van hier. Maar ook 3 maanden veel zien, leren, ervaren! We horen en lezen het vast weer.
    Geniet weer van deze onderneming! Groetjes van Wilma

  • 03 Mei 2013 - 10:10

    Patricia:

    Heel erg veel plezier en succes op Madagaskar en ik blijf je blog net als de vorige keer volgen!
    Liefs, Patricia

  • 03 Mei 2013 - 19:43

    Albertha Terpstra:

    Ha Marloes,

    Een nieuw avontuur!
    Mogen de drie maanden die je in Madagaskar zult verblijven goed zijn voor je afstuderen en tegelijk ruimte bieden voor iets meer doen dan alleen strak geplande schoolverplichtingen.

    Goede reis en heb het goed daar!
    Hartelijke groet,
    Albertha

  • 04 Mei 2013 - 18:10

    Anita:

    goede reis marloes!!!!

  • 05 Mei 2013 - 12:00

    Mark:

    Hee Loes, leuk stukje! Ik ben benieuwd, succes met settelen daar. Ook mooi om een duidelijker beeld te hebben van wat je nou precies gaat doen. Trouwens nog ff mijn complimenten voor de heldendaad die je verricht hebt tijdens de BATA! Tot spreeks en een dikke smakkert! Liefs Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 44315

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 07 Augustus 2013

Final thesis research in Madagaskar!

07 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

My internship in Costa Rica

Landen bezocht: