Nederland is plat! - Reisverslag uit Vorden, Nederland van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu Nederland is plat! - Reisverslag uit Vorden, Nederland van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu

Nederland is plat!

Blijf op de hoogte en volg Marloes

02 Augustus 2012 | Nederland, Vorden

Hoi allemaal,
Ik ben erweer! Veilig gevlogen, geland en aangekomen!
Het was weer een lange reis, maar voor mijn gevoel ging het wel sneller dan de heenreis en ik heb er zeker meer van genoten. En dit keer ook een heerlijke vegetarische maaltijd. ik kreeg jaloerse blikken van mijn medepassagiers want mijn eten zag er veel lekkerder uit dan dat van hen! Het vervelendste was nog het wachten in het hostel de morgen van vertrek. Dan loop je daar maar niets te doen enzo. En op het vliegveld was het natuurlijk ook weer een heel gedoe. Stond ik al een tijdje in de rij voor de bagage incheck, krijg je pas na 15 minuten te horen dat je eerst naar een andere balie moet om tax te betalen. Dat dit moest wist ik wel, maar helaas dus niet waar precies. Maar ja, alles is verder goed gelopen en na een uur zat ik eindelijk in mijn gate te wachten op het vliegtuig. Wel vreemd als je dan eindelijk in het vliegtuig zit en je beseft nog steeds niet helemaal wat er gaat gebeuren. Dit besef kwam pas in Madrid toen ik alweer een tijdje onderweg was en een heel stuk dichterbij nederland! Na natuurlijk nog een verandering van het nummer van de gate op het laatste moment, zat ik dan weer in het vliegtuig en toen eindelijk kwamen de kriebels boven!

Waren we eindelijk geland, duur het nog minstens een half uur. Ik zat helemaal achteraan in het vliegtuig dus moest wachten tot iedereen eruit was. Daarna ging ik zowat rennend door de hele gate opweg naar mijn bagage. En toen eindelijk was het zover! De deur door en daar stonden mama, papa en renée! Eindelijk na al die maanden kon ik ze weer echt omhelzen in plaats van alleen gezichten via skype zien. Vanaf toen werd ik de hele tijd vastgehouden en geknepen en vooral gecontroleerd of ik er nog wel was :p . Op de terugweg hebben we lekker een frietje gegeten en bij alles wat ik zag zei ik: ow wat raar om dit nu weer te zien. Ik heb zelfs even een boom geknuffeld en de heerlijke boerenlucht opgesnoven! Thuiskomen was ook heel fijn, alles stond er gelukkig nog :p Daarna was het tas uitpakken en mama ging gelijk aan het wassen :p
Vanacht heb ik heerlijk geslapen! Dat mocht ook wel, want in Madrid om 12 uur dacht mijn lichaam nog dat het 4 uur snachts was, dus slaap kwam ik wel te kort. Vanochtend oma bezocht en vanavond gaan we lekker pannenkoeken eten!
Gek dat je na een dag alweer zo gewend bent aan je omgeving. Maar de herinnering aan zo'n ervaring zal niet snel uit mn geheugen verdwenen zijn.
Goed, dan was dit voorlopig mijn laatste verhaal! Ik hoop dat jullie het leuk gevonden hebben om het te lezen. Ik vond het in ieder geval geweldig om te schrijven. Graag wil ik iedereen bedanken voor alle lieve reacties die ik de afgelopen maanden heb gehad! Het heeft me altijd heel erg geholpen om ze te lezen, vooral als ik het moeilijk had. Het voelt heel fijn om te lezen dat er ook thuis meegenoten word van je avonturen. Ik hoop dat ik in de toekomst weer zo'n fijn publiek heb op mijn volgende reizen! Maar daar zullen we het nog maar even niet over hebben :p Tot ziens! Liefs, Marloes


  • 02 Augustus 2012 - 17:36

    Leoni En Klaas:

    hoera, je bent weer veilig geland!
    nog even en wij komen ook weer naar nederland terug. We hebben het heel fijn gehad met Quirijn.
    We zoeken elkaar gauw weer op na de vakantie om al je belevenissen te horen.
    Fijne vakantie met je ouders.
    liefs Leoni en Klaas.

  • 02 Augustus 2012 - 19:16

    Wilma:

    Ha fijn dat je weer goed aangekomen bent. Geniet maar lekker van elkaar. En kijk terug op een heel bijzondere tijd die je daar hebt gehad. Dat blijft altijd bij je. Maak er een mooi fotoboek van zodat je er nog vaak in kunt kijken!!
    ..... geen vervelende beestjes meegebracht???
    Groetjes van Wilma

  • 02 Augustus 2012 - 20:36

    Marcel (van Bemmel):

    Hoi Marloes,

    Welkom back, ik wilde je even bedanken voor alle leesplezier van de afgelopen maanden.
    Wat een ervaringen heb je opgedaan zeg. Ik ben niet z'n schrijver maar ik wilde je toch even laten weten dat ik door je verslagen een beetje met je ben mee gereisd.
    Dikke knuffel en groetjes aan allemaal en tot ziens

    Marcel

  • 02 Augustus 2012 - 23:55

    Annemiek:

    Haaaaaa, dit is het bericht waar we op gewacht hebben!
    En nu genieten van de mensen om je heen en van al die fantastische herinneringen!
    Tot ziens, haha

    Hans en Annemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Vorden

Marloes

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 678
Totaal aantal bezoekers 44263

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 07 Augustus 2013

Final thesis research in Madagaskar!

07 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

My internship in Costa Rica

Landen bezocht: