Presenteren en afscheidnemen! - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu Presenteren en afscheidnemen! - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu

Presenteren en afscheidnemen!

Blijf op de hoogte en volg Marloes

25 Juli 2012 | Costa Rica, San Gerardo

Jaja jullie dachten nu zo onderhand van al mijn verhalen af te zijn he. Maar nee, ik heb nog steeds dingen te vertellen hoor, al is het maar kort :p
Allereerst wil ik even vermelden dat ik net mijn presentatie heb gehad en dat ging verrassend goed. Ik was wel behoorlijk zenuwachtig, dat ben ik namelijk altijd voor presenteren, ookal was het alleen maar voor Tom en de andere vrijwilligers. De afgelopen anderhalve week heb ik, behalve elke dag achter de computer gezeten, niet veel gedaan. Ik merkte dat ik het meest productief was in de morgen en zat dan ook al steeds vroeg voor Tom zijn deur, mijn rapport te schrijven. Dat is nu min of meer af, ik ondek alleen steeds nog dingen die er nog in moeten of die ik moet veranderen. Maar nu de presentatie is geweest kan ik even opgelucht ademhalen. Het rapport hoeft ook niet helemaal tip top te zijn omdat ik thuis nog meer ga toevoegen voor het officiele school rapport.
En dan is nu ook het besef gekomen dat ik morgen Cloudbridge ga verlaten! Ik had daar door alle drukte helemaal geen rekening meer mee gehouden en nu het werk voorbij is besef ik het oppeens. Morgen om 9 uur brengt Tom me naar het dorp waar ik pas om 11.30 de bus naar San Isidro kan nemen. Daar neem ik dan de 3.30 bus richting Quepos waar Holly mij rond 6 uur opwacht :) Heb ontzettend veel zin om haar nog even te kunnen zien en nog een weekendje van het strand te kunnen genieten. Hopelijk dit keer zonder zandvlooien of bedwantsen!
Ik denk dat het heel goed is om nog even een tussenstop te maken naar het strand zodat het vertrek uit Cloudbridge niet alles te gelijk is met Costa Rica verlaten.
Het was afgelopen week erg gezellig met iedereen hier. Ik heb er een paar goeie vrienden bij en vanavond gaan we nog lekker met zn alle eten! Dan is het helaas tijd om mijn tas verder in te pakken (ik had gisteren al het meeste gedaan) en morgenvroeg misschien nog heel even langs de watervallen te wandelen. Het lijkt me heel raar als het moment van vertrek komt. Ik heb hier toch 5,5 maand gezeten en dan is het wel een soort thuis voor je geworden.
Afgelopen zondag zijn we nog naar een markt geweest in Herradura, het buurdorp. En daar heb ik eindelijk eens costa ricaanse danseressen zien dansen! Dat was een mooi gezicht. Ze dragen hier van die hele wijde rokken en ze heten Marriposa's (vlinders). Die naam is heel toepasselijk, want met die rokken zijn het dus net vlinders als ze dansen.
Verder heb ik die dag ook al afscheid van Jenny en Pedro van café Bambu genomen en van Ellen mijn Nederlandse vriendin die mij spaanse lessen heeft gegeven.
Ik denk dat ik volgende week voor vertrek nog even een korte update van mijn weekend geef maar voor nu hou ik er mee op en ga nog even genieten van het middag zonnetje dat door komt en de bergen, bomen en watervallen :D Tot snel! Liefs, Marloes

  • 26 Juli 2012 - 08:14

    Marleen :

    Lieve Loes,
    Ik vind het zo knap dat je die maanden hebt overleefd!
    En nu lijkt het haast alsof je niet meer weg wil.
    Wel doen want hier in Nederland zijn er een boel mensen die je missen.
    Geniet nog van die paar dagen en een goede reis.
    Tot snel! Knuffel!

  • 26 Juli 2012 - 08:50

    Nel Riemers:

    Ja, dan is het bijna zover. Wat eerst heel lang leek te duren is nu zomaar voorbij. Heerlijk dat ik door je reisverslagen een beetje een indruk heb kunnen krijgen van je ervaringen. Ik vond het altijd heel leuk om te lezen.Goed dat je je terugreis verdeeld. Dan lijkt het iets minder heftig. Eerst het weerzin met Holly, en dan
    terug in Holland, waar heel veel mensen jouw verwelkomen. Alle bijzondere ervaringen die jij meegemaakt hebt, kunnen ze niet van je afpakken, die blijven altijd bij je. Heel erg bedankt dat ik mee mocht genieten van je schrijverijen. Wie weet spreken we elkaar weer eens in Vorden. Goede reis en een fijne thuiskomst. Groetjes.

  • 30 Juli 2012 - 14:41

    Wilma:

    Hoi Marloes, ik lees nu 2 verslagen (verslagjes) in een keer omdat ik op vakantie was. Ja het eind is er nu bijna. Raar kan ik mij voorstellen. Wat heb je veel gezien en meegemaakt. En... wat hebben wij veel mooie verhalen van jouw mogen lezen en daardoor ook een beetje kunnen meegenieten. Super hoor. Ik wens je een goede reis terug. Een reis waar je ondertussen al stilletjes kunt terug kijken op een hele bijzondere periode van je leven. Geniet ervan. We zullen je snel weer zien hier in Vorden. Ook dat is wel weer leuk hoor!!

  • 30 Juli 2012 - 14:55

    Quirijn Coolen:

    Hey schatje,
    Ik denk dat ik je niet meer spreek voor je op het vliegtuig stapt, maar ik kon in ieder geval nog even dit verhaaltje van je lezen, dat is ook fijn. Een hele goede reis, en tot over een paar weekjes!
    Kus, Qiwi

  • 30 Juli 2012 - 19:00

    Papa En Mama:

    Hoi Marloes,we zijn net terug uit Luxemburg,hebben je wel een keer aan de telefoon gehad maar lezen nu je,waarschijnlijk laatste, verslag. We hopen je morgen nog even op skype te zien en dan begint je reis!
    Nog 2 etmalen,tot woensdag lieverd,pap en mama.

  • 01 Augustus 2012 - 16:57

    Mark:

    Hee chick, tot nu toe nog geen berichtje van mij en das n schande!
    Je leest deze pas als je thuiskomt want ik lees je twee laatste berichten nu pas sinds ik net weer terug ben uit frankrijk! Je hebt mooi en leuk geschreven, en ik vond het leuk om te lezen!
    Nu kom je weer gezellig bij ons terug waar we daarna met zn allen braaf op quirijn gaan wachten :p
    Tot vanavond! kuske de krullenbol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San Gerardo

Marloes

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 44272

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 07 Augustus 2013

Final thesis research in Madagaskar!

07 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

My internship in Costa Rica

Landen bezocht: