Computerwerk en muizenval spelen! - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu Computerwerk en muizenval spelen! - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu

Computerwerk en muizenval spelen!

Door: marloesfroling

Blijf op de hoogte en volg Marloes

17 Juli 2012 | Costa Rica, San Gerardo

Hoihoi,
Nou ik heb dit keer niet zo heel veel te vertellen hoor, maar vind het toch leuk om eventjes van ons internet gebruik te kunnen maken nu we het weer terug hebben. Nou ja, niet helemaal want er is alleen verbinding te krijgen bij het huis van Tom, de manager. Dus nu is het wel een komisch gezicht als je naar zijn huis loopt, want dan zitten er minstens 5 mensen met hun laptop voor zijn deur.

Vorige week heb ik mijn veldwerk afgemaakt door nog 2 keer voor metingen de berg op te gaan. De laatste keer was natuurlijk een feest, want ik was de zelfde wandeling nu wel een beetje zat. We zijn afgelopen vrijdag naar San Isidro gegaan in plaats van de gebruikelijke donderdag. Maar dat was alleen maar fijner omdat ik toen mijn werk een dag eerder af had. Het afgelopen weekend heb ik heel veel computerwerk gedaan. Dit hield voornamelijk mijn resultaten in excel zetten etc. in. Dat is nu gedaan en nu begint het gegoogel met de resultaten tot een goede conclusie.

De plannen voor komend weekend zijn ook weer veranderd. Ik zou Holly in Quepos gaan opzoeken en daarom wilde ik deze week al het grootste gedeelte van de rapporten afhebben. Maar ik kreeg net bericht dat ze voor haar visum naar Panama gaat dus het feest gaat niet door dit weekend. Maar eigenlijk is dit alleen maar positiever, nu kan ik lekker doorwerken aan mijn rapporten. En nu ga ik het weekend voordat ik naar huis vlieg haar opzoeken. Dus dan is het helemaal een beloning als mijn werk hier af is, en kan ik toch nog wat van de pacific coast zien.
Gisteren zijn er 2 nieuwe meiden aangekomen die hier het werk wat Holly en Ken begonnen zijn oppakken. Het is nu wel erg druk hier in Cloudbridge. Iets te druk zelfs naar mijn zin, maar iedereen is hier hardstikke aardig enzo dus ik heb niets te klagen. En zeker met mijn eigen kamer nu kan ik me terug trekken wanneer ik wil!

Nou ik zal nu maar moeten stoppen en verder aan het werk gaan. Het is erg verleidelijk om steeds afleiding te zoeken, maar daar komt het niet mee af.
Oja nog wel wat grappigs te vertellen. Sinds vorige week zijn we een muizenvang actie begonnen. Ons huis zit er vol mee en eigenlijk vind ik het niet zo erg om ze savonds rond te zien lopen. Totdat ik er snachts eentje over mn gezicht voelde rennen. Toen was voor mij ook de maat wel vol. Dus we zetten nu vallen (van die diervriendelijke levende vang vallen hoor) en onze score staat al op 8 in 4 nachten. Het levert soms erg komische acties op als we met een val en een pan achter zo'n muis aan rennen en hem dan wonderbaarlijk ook te pakken krijgen! We laten ze vrij op minimaal 100 meter afstand van het huis als we gaan wandelen. Jammer is alleen dat nog steeds de 2 grote muizen (de ouders) nog achter het fornuis schuilen. Ach die krijgen we nog wel een keertje te pakken.

Nou over 2 weekjes zit ik al bijna op het vliegveld om naar huis te komen! Heb er zin in! Tot snel iedereen.
Liefs, Marloes

  • 17 Juli 2012 - 15:13

    Papa En Mama:

    Het is stout om muizen te plagen, je moet ze opeten. Succes met het afronden van je onderzoek en het groeps laptoppen. Leuk dat je Holly toch nog gaat zien, veel liefs, de muizenouders.

  • 17 Juli 2012 - 20:03

    Els En Gertjan:

    Met gemengde gevoelens lezen we misschien wel je laatste verslag. Ten eerste zullen we je verhalen gaan missen. Ze zijn heerlijk om te lezen. Ten tweede betekent jouw thuiskomst een heel eind richting het einde van onze vakantie. Sja, je zult maar je eigen zorgen hebben he? Dat van die muizen is geinig. Alleen, komen die kleine duivels niet gewoon achter jullie aanlopen, zodat ze diezelfde nacht weer over je gezind kunnen rennen? Nou ja, zie maar. We hopen dat je metingen, je verslag, je hele verblijf in Costa Rica heel erg nuttig is geweest. We weten in ieder geval dat jij de afgelopen maanden nooit meer zult vergeten. Tot gauw. Zelfs wij zijn je een beetje gaan missen. Nou moet het niet gekker worden.

  • 17 Juli 2012 - 20:57

    Bernadeth:

    Mis you2, en kijk erg naar terugkimst uit!! Dikke kus xxx me

  • 19 Juli 2012 - 06:25

    Jorn Dallinga:

    2 weekjes! Gaat super snel voorbij! Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San Gerardo

Marloes

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 44276

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 07 Augustus 2013

Final thesis research in Madagaskar!

07 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

My internship in Costa Rica

Landen bezocht: