back in costa rica with bedbugs! - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu back in costa rica with bedbugs! - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu

back in costa rica with bedbugs!

Door: marloesfroling

Blijf op de hoogte en volg Marloes

08 Juli 2012 | Costa Rica, San Gerardo

Hoi allemaal,
Nou ik ben alweer een weekje terug in Costa Rica, maar ik heb nog niets kunnen laten horen omdat internet weer eens niet werkt bij ons.
Maargoed, om verder te gaan vanaf Nicaragua.

Op vrijdag zijn we met de bus van Granada naar Rivas gegaan om daar de boot naar het eiland Ometepe te nemen. De bus vinden was niet zo moeilijk en gelukkig waren we net optijd want het begon te gieten van de regen. Tijdens de reis moest ik wel goed onze spullen in de gaten houden want de bus zat overvol met mensen en de buschauffeur kwam me zelfs waarschuwen voor diefstal. Dat was wel erg aardig. In Rivas namen we een taxi naar de haven waar de boten lagen. Daar zijn we wel beetje afgezet door de taxichauffeur. Ik vroeg hoeveel het was en hij pakte gewoon het geld uit mn handen. Omgerekend gaat het over heel weinig geld, dat maakte mij ook niet zoveel uit. Het ging meer om het principe, maar daar doen ze niet veel aan daar :p
De boot was ook weer een hele ervaring want we zaten in de romp van een schip dat ook heel veel goederen vervoerde. Zoals zakken vol met kip, waarvan soms de botten gewoon eruit stapen.. Oja en toen we weg voeren begon er water in de boot te lopen, maar dat blijkbaar normaal want niemand reageerde erop.
We kwamen rond half 11 op het eiland en besloten gelijk bij een informatiepunt te vragen wat we konden doen, want we zouden er maar 1 nacht blijven. Daar besloten we een rondleiding over de helft van eiland te doen met een gids en een busje. Eerst zette hij ons af bij een hostel dat er wel goed uitzag. Daarna zijn we gelijk op weg gegaan. We hebben in een eco reservaat rondgelopen rond een meer. Daar kwamen we tot de conclusie dat we een meer op een eiland in een meer in nicaragua aan het bekijken waren. Het klonk mooier op het moment zelf eigenlijk :p

Goed, daarna reden we door naar het strand, waar we in het Nicaragua meer hebben gezwommen. Helaas regende het ook, maar gelukkig geen haaien gezien :p Daarna zijn we nog naar een natuurlijk zwembad gegaan. Dat was heel mooi maar ook een stuk kouder. En toen begon het weer te hosen, dus reden we terug naar ons stadje. Het was een lange maar leuke dag. Savonds lekker gegeten en toen gingen we naar bed. De volgende ochtend lekker ontbeten en aan het eind van de ochtend namen we de boot terug. Ik zat ondertussen onder de muskietenbeten (dacht ik) die behoorlijk irriteerde. In de middag kwamen we weer in Granada aan en die middag zijn we daar nog richting het strand gelopen en daarna lekker wat gegeten. In ons hostel aangekomen zagen we dat er een man wat salsa lessen aan het geven was, dus Charlotte en ik natuurlijk meedoen. En nu kan ik het ook een beetje! Dat was erg leuk!

Zondagmorgen namen we de 6.30 tica bus naar San Jose. Deze bus rijd van Mexico naar Panama door heel centraal America. Het is wel wat duurder, maar super fijn omdat het in een keer doorgaat. In Canas stapte Charlotte uit om naar haar dorpje terug te gaan en Jorn en ik gingen verder naar San Jose.
Die zondagmiddag hebben we Laura weer ontmoet in ons hostel en zijn lekker souvenirs gaan shoppen en gaan eten. Die nacht moest Laura weg om 4 uur en ik heb haar uitgezwaaid om afscheid te nemen. Dat was wel even jammer, maar we hebben gelukkig veel contact via facebook.

Maandagochtend was er een ander meisje die van die bulten had over haar lichaam (mijne zaten ondertussen echt overal op mijn lichaam en snacht kon ik her haast niet van slapen ). Het bleken dus bedwantsen te zijn! Opgelopen in Nicaragua! Een verschrikkelijk crime voor hostels. Het meisje kwam van het zelfde eiland. En de matrassen werden gelijk ontsmet enzow. Zij bleef daar nog dus al haar spullen werden gewassen. Ik en Jorn zijn die ochtend gelijk weg gegaan, ik wilde gewoon graag terug om mijn kleren te wassen in cloudbridge. De reis verliep opzich wel goed. En thuisgekomen ging ik gelijk alles schoonmaken en douchen.
De volgende dag hebben we lekker gerelaxed en savonds zijn Jorn en ik met Yan (andere vrijwilligster) op night hike gegaan opzoek naar kikkers. Dat was wel leuk.

Nou en toen was het woensdag, mijn verjaardag! Kon ik eindelijk mijn pakje open maken van thuis! Ik had ook wat kaarten gekregen en heel veel berichtjes via internet wat het allemaal niet zo raar meer maakte, een verjaardag in het buitenland. Jorn en ik hebben die ochtend een mooie wandeling langs de watervallen gemaakt. Smiddags zijn we gaan lunchen bij hotel Uran zodat ik met thuis kon skypen, helaas was de verbinding niet zo goed, wat het gesprek wat moeilijk maakte. Ik kreeg van de baas een gratis lunch vanwege mijn verjaardag en dat was erg aardig van hem!
Nou die middag hebben we lekker cake gegeten en savonds kwam Ryan nog langs van Cafe Bambu om een wijntje te drinken. Het was een gezellige avond.
Het enige vervelende was dat Jorn nu ook onder de bulten zat! Dus we hadden ze wel meegenomen naar cloudbridge.. Tom stelde voor om donderdag de hele dag te gaan wassen en schoonmaken. Helaas kon Jorn hierdoor niet naar huis die dag. Dus donderdag hebben niet veel gedaan behalve alle kleding en stoffe dingen in zakken gedaan. En savond hadden we tenminste weer schone kleren. De hele bovenverdieping is schoongemaakt etc. Uiteindelijk was dat wel positief omdat nu alles eindelijk een keertje weer schoon is gemaakt.

Dus vrijdagochtend vroeg kon ik Jorn uitzwaaien die een lange reis voor de boeg had. Zelf heb ik die dag weer alles gereorganiseerd in het huis enzo.
Nou en toen was deze chaotische week voorbij en zaterdag ben ik lekker de berg op gegaan voor metingen. Dat was ook wel weer eens fijn. De komende week ga ik nog 2x naar boven voor de laatste metingen en dan word het vooral computerwerk! Dus nog ongeveer 3 weekjes te gaan! Nou dat was mijn verhaal weer ongeveer. Ik hoop dat vandaag het internet weer word gerepareerd, want dat maakt alles toch wel veel makkelijker. Het was heel gaaf om wat van Nicaragua te zien. Wat me wel erg opviel is dat het veel armer is dan Costa Rica en dat maakt alles zo goedkoop. Ondanks de bedwantsen was het een mooie ervaring!
Tot de volgende keer! Liefs, Marloes

  • 08 Juli 2012 - 19:52

    Nel Riemers:

    Leuk je verslag te lezen, alleen die bulten zijn niet zo prettig. Daar heb je op je verjaardag ook wel last van gehad, denk ik. Ik had je ook nog een felicitatie gestuurd via sms, maar ik weet niet of je hem wel gehad hebt, en wanneer. Maar zo te horen heb je het toch wel een beetje gevierd daar. Nog drie weken, en dan.....Het zal vreemd zijn ! Groetjes

  • 08 Juli 2012 - 21:50

    Wilma Hebbink:

    Hoi Marlous,
    Al weer een vlag erbij van een nieuw land. Leuk hoor zoveel landen in een korte tijd bezoeken.
    Jammer van die bedwantsen. Stomme beestjes. Vorig jaar had Jorienke ze ook in Argentinië. Ik hoop dat je er nu af bent.
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Groetjes van Wilma

  • 09 Juli 2012 - 04:53

    Papa:

    Zijn er ook water bedwantsen, gelet op het weer, goed om ook te lezen dat het goed met je gaat. Succes met je onderzoek en tot sprekens, je vader.

  • 09 Juli 2012 - 06:25

    Bernadeth:

    Kijkt uit naar je thuis komst!! :) super leuk om weer een verhaal te lezen:) pas maar op straks moet je nog afkicken van schrijven hihi. Tot over drie a vier weken! Succes met de laatste loodjes:) dikke knuffel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San Gerardo

Marloes

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 684
Totaal aantal bezoekers 44280

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 07 Augustus 2013

Final thesis research in Madagaskar!

07 Februari 2012 - 01 Augustus 2012

My internship in Costa Rica

Landen bezocht: