The grand opening and more - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu The grand opening and more - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Marloes Fröling - WaarBenJij.nu

The grand opening and more

Door: marloesfroling

Blijf op de hoogte en volg Marloes

21 Februari 2012 | Costa Rica, San Gerardo

Hey daar,
Is weer een tijdje geleden zeg. Heb veel gedaan de afgelopen dagen dus zal vast wel weer veel te vertellen hebben.
Denk dat ik begin bij zaterdag, de voorbereidings dag op de opening. Die dag om 8 uur begonnen met ramen zemen en afkrabben. Weet niet hoe die schilders hier schilderen maar heb alle ramen de hele dag moeten bewerken met een scheermesje! Daarna ook nog de toiletten helemaal gepoets en de stoelen schoongemaakt. Zag er goed uit savonds.
Lekker optijd naar bed gegaan want van schoonmaken word je best moe.
De volgende dag redelijk vroeg nog wat laatste dingetjes klaar gezet en om 11 uur kregen we een brunch van Jenny in de Casa. We hebben heerlijk gevulde wraps gegeten! Daar was ik erg blij mee. Toen zijn we alles gaan klaarmaken voor de opening.
Dus fruit snijden, tafel in orde maken, koffie/thee zetten. Leek wel alsof ik in een restaurant werkte!

De opening zelf was erg gezellig en leuk. Er kwamen heel veel mensen opaf. En voor de gene die mij kennen, snappen ze wel dat ik voornamelijk in de keuken bleef. Ik heb niets met dat socialisen haha. Heb zoveel fruit gegeten die dag dat ik denk ik een vitamine c overdosis heb gehad!
Om half 4 dachten we dat iedereen zo'n beetje weg was, maar schijn bedriegt want ze waren allemaal wandelen. En toen ze terug kwamen stortte ze zich masaal op het etne. Dus wij weer heel snel aan het werk!
Tegen half 5 was het echt rustig, toen heb ik nog iemand ontmoet die al 20 jaar aan weed control doet dus dat is erg handig als ik hulp nodig heb bij mijn onderzoek!
Mijn nederlandse vriendin hier, die me op de eerste dag toen in in San Gerardo zat te wachten, alles vertelde was er ook! Dat was leuk om even in het Nederlands te babbelen. En vooral om de gezichten van de andere dan te zien omdat ze geen idee hebben waar we over praten! Ze heeft me aangeboden spaanse lessen te geven als ik dat nodig heb! Dat is erg fijn.

Na opgeruimd te hebben gingen we allemaal even aan de borrel. En toen stond oppeens die groep scholieren voor onze neus! Wij snel de glazen opruimen ;) Dit was de groep die hier 3 dagen zouden verblijven en rondleidingen van ons zouden krijgen. Tom heeft even een korte uitleg gedaan en toen gingen ze naar hun hostel toe. We hebben met zn alle nog wat bijgekletst over de dag.

Toen was het maandag, om 8 uur zou de groep terug zijn dus ik stond zeker paraat. Was wel wat misselijk omdat ik de dag ervoor zoveel had gegeten! Het groepje waarmee ik met Linda (Tom's partner) mee ging was erg gezellig. Het waren 6 scholieren tussen de 16 en 18 jaar en wilde graag dingen leren over bomen en planten. Ze zijn aan het eind van de wandeling nog de rivier ingedoken! Ben trots op ze!

Smiddags kwam ik erachter dat mijn stroom transformer kapot is! Dat betekend mijn laptop en camera niet kunnen opladen! Ik gebruik nu een laptop van hier en hoop snel een oplossing te hebben, ik ben er al mee bezig.
We hebben ook nog wat grappigs ontdekt. Drew had een van onze trap camera's bij het water geplaatst om te kijken welke water dieren er zijn. Blijkt het een behoorlijk populair plekje te zijn voor mensen om te zitten. We hebben een hele conversatie kunnen volgen van een stelletje en we hebben daarna zelfs een man betrapt op naakt zwemmen! Gelukkig kon je niet alles zo goed zien, het was al een hele shock om te ontdekken!

Ik ben die avond wel nog even meegeweest naar het hotel halverwege de weg hier, om de laatste avond van Drew, Laura en Liam te vieren. Heb het maar net terug kunnen halen!

Vandaag ben ik niet mee gaan hiken, mijn voedsel komt er namelijk aan alle kanten uit! Ik zal jullie de details besparen, maar mijn lichaam is te uitgeput om nog maar iets van wandelen te doen. Ik kan gelukkig tot nu toe nog steeds de wc net op tijd halen. Dus ik besteed mijn dag aan beter worden, veel thee drinken en mijn pakje crackers binnen te houden. Dat lukt al aardig.
Ik ga zo verhuizen naar een eigen kamertje! Eindelijk! Drew is zijn spullen aan het pakken om naar Panama te vertrekken en Laura en Liam zijn een paar dagen naar het strand. Hun zal ik dit weekend met het feest hier nog zien.

Ik heb zoals je ziet alle tijd om alles op te schrijven, maar nu ga ik afronden hoor! Heb net een update van de manager gehad over bezig heden, en het ziet er goed uit. Er is genoeg te doen wanneer ik beter ben! Nou een dikke kus vanuit hier!

• 21 Februari 2012 - 17:37

Papa En Mama:

Hé,na wat mails over je laptop en je gezondheid lezen we hier weer een leuk verslag.Zo'n trapcamera lijkt me wel wat voor in ons bos,hoewel.......
    Gauw beter worden,xxxxxxxxxxxxxxx

• 21 Februari 2012 - 17:59

Papa:

Jde hebt toch wel de lengte van z'n geslacht geregistreerd, in het belang van de wetenschap.

• 21 Februari 2012 - 18:21

Wilma Hebbink:

Ha Marloes, leuk weer een verhaal te lezen van jou. Het zijn wel hele belevenissen. Zeker ook nog in het vorige verslag. Zelfs een echte aardbeving en poema's. Toe maar. We genieten er steeds weer van.
    Helaas nu even ziek. Snel weer beter worden. Tot het volgende verhaal maar weer.
    Groetjes van Wilma

• 21 Februari 2012 - 19:29

Jesse:

Hee
    Leuk verhaal weer om te lezen. Je bent weer lekker druk bezig geweest zo te zien.
    Beterschap en succes verder!
    Groetjes

• 22 Februari 2012 - 09:30

Sanja:

BETERSCHAP!!!

• 22 Februari 2012 - 14:56

Je Zusje:

wist helemaal niet dat je zo ziekjes was/bent :( beterschap lieve zus :) xxx

• 22 Februari 2012 - 16:34

Nel Riemers:

Wat heerlijk dat je een eigen kamertje krijgt. Lekker een plekje voor jezelf waar je al die leuke en hilarische ervaringen en belevenissen kunt verwerken. Je lichaam moet misschien ook even wennen aan dit nieuwe leven. Wel balen zeg, maar rust kan je redden! Ik geniet altijd van je verhalen. Dit keer zeker met die trapcamera, en die reactie van je vader!
    Beterschap en groetjes

• 22 Februari 2012 - 17:00

Patricia:

Hey Marloes,

Het blijft leuk om al jouw belevenissen daar te lezen en de foto's op Facebook te zien ;-). Beterschap en veel plezier verder!

Liefs!

• 22 Februari 2012 - 18:28

Gertjan En Els:

/ben na het eten even naar je site gegaan. Mark zit te leren voor een her en Renée heeft hier gegeten. Je moeder heeft haar gebracht. Er is genoeg leven in de brouwerij,daar he? Je maakt veel mee. Ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt. Misschien moet je lichaam gewoon wennen aan het voedsel daar. Veel groeten en beterschap en een knuf.

• 22 Februari 2012 - 19:33

Bernadeth:

He van je adapter heb ik ook eens gehad, was ook ineens kapot. maar na een dag deed ie het weer. misschien die van jou dan ook weer:P!

Beterschap gewenst! jammer van je vitamine C die komen dr allemaal weer uit:P..

Succes met alles verder! en rust goed uit!

Liefs xxx knuffel terug

• 25 Februari 2012 - 21:39

Lieke:

Hey Marloes!

Het klinkt alsof je je daar flink vermaakt! Goed bezig!
    Wanneer ken je gaan beginnen aan je weed control project?
    Ik hoop dat je je inmiddels weer beter voelt!

xx

ps: Ik wordt hier ondertussen bijna een vegetariër. Doordeweeks eet ik geen vlees, en in de weekenden zal ik alleen vlees eten als we een braai hebben. lol